שאלה לדר' גפן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, מה המשמעות של עליה בסמנים, בבדיקת דם שהיא חודש לאחר תחילת טיפול. מדוע זה קורה ? הרופאה אמרה לי לא להלחץ מזה, והוסיפה את המושג "פלייר" . וכן מתי נכון לעשות בדיקת דם כדי שהתוצאות יהיו ודאיות. אני בתחילת טיפול הורמונלי - התחלתי אותו בתחילת אוגוסט. תודה מחכה לתשובה מהירה גלית
לגלית שלום- כאשר מטפלים במחלה גרורתית בטיפול הורמונלי - מצפים לראות השפעה על המחלה רק אחרי 3 חודשים - כולל השפעה על רמת הסמנים בדם. הרבה פעמים הסמנים ממשיכים לעלות משך החודש-חודשיים הראשונים של טיפול. הרבה פעמים כאשר יש גרורות בעצמות רואים יותר קליטה במיפוי עצמות בחודשים הראשונים של טיפול וקוריאם לזה"פלייר" ואפשר לקרוא לעליה בסמנים באותו זמן גם "פלייר." צהריים טובים