שאלה שקשורה לבדיקות פתולוגיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אולי מישהי/ מישהו יוכל לעזור לנו להבין מה אומרים המושגים הבאים הקשורים לבדיקות אימונוהיסטוכימיות בפתולוגיה: calponin, E-cadherin, alpha SMA, Ki67. נכון שאפשר לברר את זה עם האונקולוג אבל עד לפגישה איתו כל הבית על קוצים. אז אנא.. תודה, אריאל
לאריאל שלום- לאף צביעה הנ"ל יש שימוש סטנדרטי בקביעת טיפול. יש מחקרים על כולם- חלבונים שונים על גידול. . כל עוד שKI67 יותר גבוה- אחוז התאים בגידול שמכפילים יותר גבוהים. יש מחקרים רבים שבודקים המשמעות לצביעות האלו. CALPONIN צובע סוג של תאים MYELOFIBROBLASTS ו MYELOEPITHELIAL - סוג של תאים בשד- וגם CALPONIN ו SMA צובע אותם תאים. E CAHHEDRIN מבדיל בין LOBULAR או DUCTAL תאי סרטן. בסה"כ הצביעות עוזרות לקביעת אבחנה של סרטן אבל לא משפיע על טיפול. בוקר טוב