לפרופ' אילן כהן - הסרת שחלות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ' כהן שלום, אני בת 37 נשואה + 3, כרגע בהקרנות, אחרי 6 טיפולי CAF, לפני טיפול הורמונלי (זולודקס וטמוקסי/ארימידקס) למשך 3 שנים גוש בגודל 1.2 ס"מ, GRADE 2 , שוליים נקיים, הוצאו 9 בלוטות נקיות, אסטרוגן ופרוגסטרון חיובי 50%, HER2 חיובי 90%. בעבר, אנדומטריוזיס ועקב כך IVF. שאלתי - מה דעתך בנוגע להסרת שחלות ואולי גם רחם? תודה איריס
לאיריס תלוי באם ימצאו אצלך גנים חיוביים לסרטן (BRCA) ובאם יש לך קרובות משפחה עם סרטן שד או שחלות. באם אין כל אלו, אז אין סיבה לכריתת השחלות. בנוסף, תלוי באם את מעוניינת בהריונות בעתיד.
תודה על התשובה, עשיתי ייעוץ גנטי -ויצא שלילי (ברקע יש לי דודה ובת דודה עם סרטן שד בגיל דומה לשלי, אבל למרות זאת הבדיקה יצאה שלילית) לגבי ילדים - לא מעוניינת בעוד. האם כריתת השחלות לא תפחית משמעותית את הסיכוי לחזרת המחלה האונקולוגית שלי מציעה לי לקבל זולודקס להפסקת המחזור , ואני העלתי את האפשרות להורדת השחלות. נא חוות דעתך. תודה