ממוגרפיה בגיל 30
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בעקבות גילוי סרטן אצל קרובת משפחה-לא מדרגה ראשונה החלטתי ללכת לכירורג. הבדיקה הידנית הייתה תקינה, הוא רק ציין שבצד מסויים ישנו עיבוי רב יותר שהוא אמר כי הוא אופייני לגיל. בכל מקרה עוד לפני הבדיקה אמר שתמיד כדאי לעשות ממוגרפיה וזו הדרך היחידה באמת לגלות משהו. לאחר שקראתי קצת ברשת על הבדיקה שאלתי היא האם כדאי בכלל לעשות ממוגרפיה לפני גיל 40? האם הבדיקה יעילה בגילאים אלה? תודה רותי
רותי שלום, גילוי מוקדם של סרטן שד מתחת גיל 40 מתבסס בעיקר על הבדיקה הידנית למרות שאיננה יעילה במיוחד. השימוש בממוגרפיה מתחת גיל 40 לצורך גילוי מוקדם אינו נפוץ ושמור אך ורק למקרים מיוחדים. השימוש באולטרהסאונד שד תןפש מקום חשוב יותר ויותר בגילוי של סרטן שד בנשים צעירות. לכן: מומלץ לבצע אולטרהסאונד שד במקום בו יש נסיון בבדיקה זו. לפנות לכירורג ולשאול אותו האם הוא ביקש את בדיקת הממוגרפיה עקב ממצא כלשהוא או רק מתוך חוסר יכולת לבצע בדעיקה ידנית עקב העיבוי בשד והאם בדיקת אולטרהסאונד בידיים טובות תספק אותו. בברכה, ד"ר אבי ניסן