נוזלים בשד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לאמי נתגלו נוזלים בשד (אני לא יודעת אם זה גוש) ומאז יהא במעקב כל חצי שנה. בביקורת השבוע הכירורג בדק אותה במישוש ידני ולא שלח אותה לממוגרפיה כמו בפעמים קודמות. האם על סמך מישוש אפשר להיות רגועה וסמוכה או האם יש צורך לעבור ממוגרפיה בכל זאת? תודה מראש
שרית שלום, המונח נוזלים אינו ברור, יתכן והכוונה לציסטה. בכל מקרה גילוי מוקדם של גידולים בשד מתבסס על 4 בדיקות. בדיקה ידנית של הכירורג. US שד ממוגרפיה בדיקה עצמית. גם בנשים בעלות סיכון גבוה לחלות בסרטן שד אין צורך לבצע ממוגרפיה כל 6 חודשים. המעקב הממולץ הוא ממוגרפיה ו אולטרהסאונד שד כל שנה ובדיקה ידנית כל 6 חודשים על ידי כירורג. בדיקה עצמית מומלץ לבצע פעם בחודש. בהצלחה ד"ר אבי ניסן