גושים שפירים וציסטה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, במסגרת בדיקת אולטרסאונד שד שעברתי נמצא כי בשד השמאלי נמצא גוש סולידי בקוטר 0.6 ס"מ,מוגדר היטב,סונוגרפי שפיר.בהמשך מצויין - שעה 2 ציסטה בקוטר 0.6 ס"מ(שהיא אכן כואבת) . בשד הימני מצויין כי ישנו גוש סולידי בקוטר 1.8 ס"מ,לובולרי ,כנראה שפיר. בהמלצות מצויין כי כדאי לעבור ביופסיה בשני השדיים . רציתי לשמוע את דעתכם, תודה רבה ושבת שלום תמי
שלום תמי, מטרת הביופסיה (ואני מניחה שמדובר בביופסית מחט) היא להגיע לאבחנה מדויקת של התהליכים. בממצאים קטנים שנראים שפירים בנשים צעירות ובלי סיפור משפחתי אפשר לפעמים לוותר על ביופסיה, אבל בעיקרון בממצא מעל 1 ס"מ בדרך כלל ממליצים על ביופסיה. זה לא כולל את הציסטה - ציסטה, גם אם היא כואבת, היא ממצא שפיר מהגדרה. אם היא כואבת אפשר לנקר ולשאוב את תוכנה, אבל בקוטר של 6 מ"מ לא בטוח שזו סיבת הכאבים.