בדיקה גנטית
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאונקולוג שלום! חליתי בסרטן השד לפני שלוש שנים, והיום אני בריאה. יש לי ילדה בת 18, ורציתי לדעת אם עלי לעשות לה בדיקה גנטית ואם כן מתי? אצלי במשפחה לא היה לאף אחד סרטן, וגם אני לא עשיתי לעצמי את הבדיקה. אודה לתשובתך
שלום לאה, רק כ- % 10 ממקרי סרטן השד הם על בסיס גנטי. מכיוון שאת מציינת שאין במשפחתך הקרובה מקרים של סרטן שד הסיכוי שמחלתך נובעת מבסיס גנטי נמוך יותר, אך את התשובה לכך תוכלי לקבל רק אם תבצעי את בעצמך את הבדיקה. כדי להבין מה משמעות הבדיקות ומה אומרות התוצאות המתקבלות אנו מאד ממליצות לך לקרוא את הפרקים על סרטן שד גנטי ועל הבדיקות גנטיות שבאתר עמותת "אחת מתשע" ויש להניח שתמצאי שם תשובות לשאלותיך. בסופו של דבר ההחלטה האם לבצע את הבדיקה אינה של האונקולוג אלא אך ורק שלך. את הפרקים הרלבנטיים תמצאי בקישורים הבאים : 1. סרטן שד תורשתי : http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=hereditary.doc 2. בדיקות גנטיות : http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=genetic_screening.doc בהצלחה.