מרקרים לרופאים ולמומחים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
סיימתי טיפול 4 בcafועדיין שני טיפולים לפני . בבדיקה שעשיתי לפני שבוע יש עלייה גבוהה של ca15.3 57.37 ca 125 17.97 cea 2.02/ , בדיקות דומות שנעשו לפני 4 חודשים היו נמוכות בהרבה ca 15.3 היה22.4 ca7.3 cea1/2 האם זה אומר שהטיפול אינו מתאים מה המשמעות לגבי ההמשך חשוב לציין שעברתי סריקת מערכות מכף רגל ועד ראש/
שלום א, שאלתך נשלחה ליועץ הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע
ל- א. שלום: לא ציינת אם את מקבלת טיפול מונע או אם את מקבלת טיפול עקב מחלה פעילה. הרמות של CEA ן- CA125 הם בגדר הנורמל ואין מה לציין. עליה ב- CA15-3 לא תמיד אומר שיש מחלה, ואפילו אם יש מחלה, לפי הספרות הרפואית, אין יתרון בגילוי גרורות מוקדמות על ידי סמנים בדם (CA15-3), במקום אבחנה של גרורות בגלל ממצאים בבדיקה גופנית או סמפטומים (כאב, שעול וכולו) של החולה. אם כבר נבדק ה-CA 15-3 וזה עלה, אז בודקים CT כל גופי ומיפוי עצמות. אם הכל תקין- לא עושים שינויים בתוכנית טיפול מונע.