שאלה לפרופסור אילן כהן טמוקסיפן והריון
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום, אני בת 35 מטופלת בטמוקסיפן במשך 3 שנים וטופלתי בזולקדס למשך שנתיים. לפני כחודש וחצי קיבלתי מחזור לאחר שלוש שנים של הפסקה, ומאז הוא לא הגיע . אני מקיימת יחסים ללא אמצעי הגנה וקצת חוששת מפני הריון. מהם הסיכונים להיכנס להריון בזמן נטילת הטמוקסיפן ומה אתה מציע לי לעשות. תודה
שלום נינה, שאלתך הועברה לפרופ' כהן. בברכה, צוות אחת מתשע
לנינה. השחלות שלך חזרו לתפקד. כאשר השחלות מתפקדות תוך כדי טיפול עם טמוכסיפן הן מגיבות לטמוכסיפן על ידי יצירת ציסטות וייצור של אסטרוגן בכמות גדולה. מצב זה מגביר את הפוריות. אסור לקחת טמוכסיפן בהריון כי זה מסוכן לעובר. לכן, אני ממליץ להשתמש באמצעי מניעה יעיל. כמו כן אני ממליץ על מעקב באמצעות אולטרהסאונד לבדיקת השחלות ומעק של בדיקות דם אחר רמת האסטרדיול. במידה ויופיעו ציסטות בשחלות ו\או רמות גבוהות של אסטרדיול בדם, יהיה צורך לשקול לקבל זרקיות זלודקס למשספר חדשים בכדי לדכא את התופעות הללו. כעת יש לך איחור במחזור. אני ממליץ לבצע בדיקת הריון. באם אין הריון, עלייך לקחת כדורי ארגסט בכדי לגרום להופעת המחזור, אחרת רירית הרחם עלולה להתעבות ולגרום לך לדמומים.