הריון
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 31 עם היסטוריה משפחתית של סרטן השד (אם, דודה מצד האם, סבתא...) ונשאית של המוטציה ה"אשכנזית" BRCA1. אני מקפידה לבצע בדיקות שגרתיות (פיסית אצל רופא ואולטרסאונד) בכל 3 חודשים. אני עוברת כיום טיפולים הורמונליים במסגרת טיפולי IVF. שאלותיי: 1) האם הטיפולים מגבירים את סיכויי לחלות (אני כיום בגיל בו אימי חלתה בסרטן שד דו - צדדי אלים). 2) כיצד עוקבים באופן אפקטיבי אחרי התפתחות המחלה במהלך הריון, שבו ממילא השד עובר שינויים משמעותיים? תודה !! מירב
שלום מירב, שאלתך נשלחה ליועץ הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע
למירב שלום, 1] לטיפולי הפריון אין הוכחה חד משמעית שיכולים להעלות את הסיכון לפתח סרטן. בעבר פורסמה עבודה אחת שקישרה בין טיפולי פריון וסרטן שחלה אך העבודה היא בעייתית והקשר לא ודאי. 2] נכון שבהריון יש קושי בהערכת רקמת השד שמשתנה, אך רוב הבעיה היא המודעות. כיוון שאת ידעת שיש להבדק והרופא מודע לחשיבות הבדיקה, גם בהריון, ניתן לזהות שינויים.