לרופאים - לופראן או זולדקס ?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, מזה כארבע חודשים אני מטופלת בזולדקס. לאחרונה הומלץ לי להחליף את הזולדקס בלופראן (שכן לופראן ניתן כל ארבע חודשים לעומתו הזולדקס ניתן כל חודש). שאלותיי: 1 - האם לופראן בשימוש כטיפול הורמונאלי בסרטן שד (ידוע לי שהוא בשימוש לסרטן הערמונית) ? 2 - האם מתן מושהה של כל ארבע חודשים יעיל כמו מתן של זולדקס אחת לחודש ? בתודה מראש
ס. שלום, התרופה נקראת LUCRIN 11.25 mg והיא מאותה משפחה של הזולדקס רק שהרבה יותר סימפטית. מזרק דק ועדין ובמינון שרשמתי ניתנת לתקופה של 12 שבועות (3 חודשים) אגב גם זולדקס יש לתקופה זהה . בהצלחה
שלום רב, תודה על שאלתך. שאלתך נשלחה ליועצת האונקולוגית של הפורום . ד"ר עברון נמצאת בכנס בחו"ל בימים הקרובים עד ה- 31.10.04 ולכן התשובה תתאחר במספר ימים. בברכה, צוות אחת מתשע
יש גם תכשיר של זולדקס LA שניתן אחת לשלשה חדשים (ככל הידוע לי גם לוקרין ניתן אחת לשלשה חדשים ולא אחת לארבעה). אצל גברים עם סרטן ערמונית הראו שהיעילות של תכשירים ארוכי טווח (כל 3 חד) זהה לקצרים (כל חדש). אצל חולות סרטן השד לא הראו במחקר קליני אך אין סיבה להניח שזה שונה. אני לעיתים קרובות רושמת את התכשיר ארוך הטווח, אך הקופות בד"כ מסרבות לתת בטענה שהוא לא רשום (למרות שהוא יותר זול).