פענוח אם אר איי לאחר המלצה לביופסיה פתוחה

דיון מתוך פורום  סרטן השד

26/06/2019 | 11:35 | מאת: הלנה

עברתי ביופסיה באמצע אפריל בשד שמאל וגילו atipical ductal hyperplasia והכניסו קליפ סימון. המלצת הכירוגית היתה לעבור ביופסיה פתוחה ולפני כן אם אר איי. תוצאות האם אר איי: נהנה צפוף עם האדרה פיברוגלנדורית בינונית. אין זיהוי של האדרה חשודה ולא מסביב לסימון.. יש,ציסטה ברביע עליון חיצוני בשד שמאל בקוטר 7 ממ שד ימין - מוקד האדרה לא ספציפי בעל אות גבוהה בT2 עם האדרה מתגברת בשלב מאוחר בקוטר כ 4.7 ממ יש אסימטריה קלה בגודל קשריות הלימפה בבית שחי שמאלי שכן הן בולטות יותר. וכתוב שייתכן שזה משני לביופסיה. בסיכום כתוב שהממצאים שפירים. המלצה לחזור לus ממוקד בעוד 3 חודשים לוודא שזה שפיר birds 3. האם לאור זאת ביופסיה פתוחה מומלצת? ומה זה אומר לגבי בלוטות לימפה תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

הי הלנה. ממצא של ADH (Atypical Ductal Hyperplasia) - מומלץ להוציאו (ביופסיה פתוחה) מכיון שבתוך עד 50% מהדגימות רואים בסופו של דבר או למעשה ממצא שקוראים לו DCIS וזה ממצא טרום סרטני. זו תשובה לחצי מהשאלה שלך. כל מה שמסביב זה רעש רקע. לגבי הבלוטות - כמו שהמליצו - לחזור על US. נשמע שזה לא מדאיג. בהצלחה ובריאות שלמה. מוזמנת לשאול ולהתייעץ - פה לשירותך.

06/07/2019 | 17:08 | מאת: הלנה

שאלה נוספת אפשרי לעשות במצב זה ניתוח להגדלת שדיים? האם דרושים מעבים גם לאחר ביופסיה פתוחה? האם אפשרי לעשות ממוגרפיה עם ניתוח ?

מנהל פורום סרטן השד