מה ניתן לצפות מהרופא/ה האונקולוגי/ת
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני לאחר גמר טיפול אונקולוגי - ולקראת תהליך המעקב ה"שיגרתי". מה עלי לצפות מהאונקולוג/ית שאתו/ה אהיה בקשר - מעבר לכך שתהיה תקשורת טובה בינינו. מה תדירות המפגשים ומה סוג המעקב שיתבצע ? מה הדברים שעלי לשתף וקשורים למחלה ולחשש מחזרתה.לדוגמא, אם מתגלים אצלי "תחלואים" אחרים שאינם נראים על פניו כקשורים ישירות אך מטרידים אותי עקב "מצב המיוחד"-לדוגמא בעיות עיכול/בטן חריגות האם רצוי לעדכן ולהתייעץ אתה/ו ? האם זה "בקו העבודה" או סתם טירדה - ועלי להתייעץ עם הרופאים הרגילים (משפחה וכיו"ב). אני מקוה שהבהרתי עצמי טוב - כי יש לי הרגשה שלא כל כך. שבת שלום
הבהרת את עצמך היטב. מעקב שיגרתי מתבצע 3 עד 4 פעמים בשנה ובו את נשאלת על הרגשתך, נבדקת גופנית, ואחת לשנה מופנית לביצוע ממוגרפיה. כל עיניין חריג שנראה לך שיכול להיות קשור למחלה שהיתה או לטיפול - מוטב לשאול עליו. הראונקולוג יחליט אם זה רלבנטי. אל תחששי להטריד: תפקידך לשאול ותפקיד הרופא לענות. ישנן קופות חולים שיש להם מכוני מעקב שלהם או רופאים אונקולוגיים יועצים; לפעמים זה פתרון הרבה יותר מהיר, זמין ונוח מיום מרפאה בבית חולים. שקלי גם זאת. והעיקר - היי בריאה.