חושש מאוד מסרטן השד - 6/6/2019

דיון מתוך פורום  סרטן השד

06/06/2019 | 15:09 | מאת: DANIEL

שלום רב. אני מאוד חושש שיש לי סרטן השד או מחלה חמורה אחרת. קראתי באינטרנט על התסמינים של סרטן השד וזה גרם לי להילחץ עוד יותר. אני אכתוב את כל התסמינים שאני מרגיש ואקווה שתגידו לי האם יש לי ממה לחשוש. אציין שביקרתי פעם אחת אצל רופא המשפחה והוא בדק אותי, מישש לי את כל החזה, ואת הגוש (שאפרט עליו בהמשך), והוא לא ראה שום דבר מחשיד ושלח אותי הביתה. הוא גם לא אמר שום דבר מחשיד על הגוש. אני כעת אכתוב קצת רקע עליי: אני גבר בן 17 ללא היסטוריה של סרטן השד במשפחה בכלל בכלל. אני מתאמן באופן קבוע בחדר הכושר ובנוסף גם מבצע ריצות. במשך החודשיים האחרונים יש לי מן גוש באזור הצלעות העליונות, ממש בצד, כלומר לא קשור לחזה בכלל (לפי דעתי לפחות, אולי הוא כן קשור למרות שהוא לא נמצא בחזה?). הגוש הוא קשיח, עם גבולות ברורים. הייתי מעריך בקוטר של סנטימטר אחד. אין לי מושג מה זה הגוש הזה. כאשר אני נוגע בגוש הוא כואב, ולפעמים הוא כואב סתם ככה ללא מגע ספציפי. במשך רוב היום אני לא מרגיש אותו והוא לא כואב בכלל. בנוסף מתווספים לגוש הזה גם כאבים רנדומליים בחזה. אני חושב שהכאבים לא בשד עצמו אלא ברקמה של השריר של החזה. הכאבים מטרידים אותי מאוד. הכאבים הם סוג של כאבים עמוקים כאלה. לא חושב שהם ברקמת השד אלא יותר עמוק. אציין שהחזה לא כואב בכלל בזמן אימון במכון הכושר וכשאני מבצע תרגילים לשרירי החזה אני לא מרגיש את הכאבים האלו. בנוסף, קיימים אצלי גם תחושות של עקצוץ וגירודים מוזרים בפטמה. לא משהו רציני, לפעמים זה קצת מציק לי. יתר על כן, אני מרגיש לאחרונה (בשבועיים האחרונים) כאבים גם בשני בתי השחי - אני מאוד לחוץ שאלו בלוטות לימפה שהתנפחו לי (כתוצאה מסרטן השד, חס ושלום). לסיום, קראתי שאחד התסמינים של סרטן השד הוא פצע שלא נרפא בפטמה. אציין שבפטמה השמאלית שלי קיים מן חצקון קטן כזה שאני מפוצץ אותו ויוצאת מוגלה לבנה בכמות ממש קטנה. החצקון הזה לא כואב בכלל, הוא קיים לפי דעתי כבר כמה שנים טובות (אני זוכר שלפחות 3 שנים הוא קיים.) בנוסף אני חושב שהפטמה השמאלית שלי לא נראית כמו הימנית, והפטמה השמאלית קצת שינתה את צורתה במעט. לא עומדת זקוף כמו הימנית. (לא, היא לא התהפכה כלפי פנים כמו שקראתי שזה אחד התסמינים של סרטן השד.) לסיכום, אלו כל התסמינים שאני מרגיש. קראתי שכאב בחזה לא אופייני לסרטן השד, ולכן אין לי מושג מה עובר על החזה והגוף שלי. תודה על הקריאה, אשמח לתשובה, ואני מקווה מאוד שאני לא אקבל תשובה שאומרת "מומלץ ללכת לרופא להבדק". הייתי כבר אצל רופא המשפחה שלי והוא לא ראה שום דבר ואמר לי להרגע.

לקריאה נוספת והעמקה

הי דניאל, אני קוראת את כל מה שאתה כותב, וכמעט על כל עובדה/תלונה שאתה מציין יש הסבר שמניח את הדעת ובבסיס זה שאנחנו לא סימטריים - גם אני וגם כל אדם שבדקתי בימי עבודתי (לא מעט). פטמה אחת לא נראית כמו השניה, וכו. הפצע שאתה מציין יכול להיות מין ציסטה שמתמלאת מדי פעם וגם זה מאד שכיח, פחות מדאיג מכיוון שלא השתנה 3 שנים. הייתי ממליצה לבקש סונר (אולטראסאונד) לדופן החזה למקום בו אתה ממשש את הממצא (הגוש). ובדיקה אצל כירורג בשאלה של בתי השחי והשד (נדיר שיש רקמת שד לגבר אבל לגיטימי לבדוק) בריאות שלמה

09/06/2019 | 17:59 | מאת: DANIEL

ראשית, תודה רבה על התשובה! אני רוצה לציין שאני חושש מן הכאבים שיש לי בחזה, ובהם לא נגעת כלל בתשובתך. הכאבים הם לא משהו שאני אמור לדאוג ממנו? אציין שאני פחות חושש מן הגוש (שלא נמצא באזור החזה אלא ממש בצד) כי לפי מה שקראתי באינטרנט, ולפי תשובות של רופאים (הכוללים בדיקה אצל רופא המשפחה שלי, שגם לא ראה סיבה לדאגה) הבנתי שזה ככל הנראה גוש שומני, ולאור העובדה שהוא כואב לי לפעמים, אז הבנתי שזה לא סיבה לדאגה. האם אני צודק או שאני צריך ללכת לבדיקות? מה דעתך?

מנהל פורום סרטן השד