PET
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אימי אובחנה עם מטסטזה בריאה. בשאלה של גידול ראשוני, נבדקו שד ושחלה. בוצע US שד וממוגרפיה שהיו תקינים ולאחר 6 טיפולי כימותרפיה בוצעה לפרטומיה בה הוצאו השחלות והאומנטום ונוקה הפריטונאום. השחלות והאומנטום היו ללא ממצא וסברו כי הגידול הראשוני היה בפריטונאום. כעת, לאחר חצי שנה חלה החמרה במצב הכללי - האם יש טעם בביצוע PET או MRI שד בשאלה של "מקור הגידול"? מה יתרונות / חסרונות ה- PET? תודה
קשה לענות על שאלתך, כי לא ברור בת כמה אמך, איך הגיבה לטיפול, מה פירוש החמרה במצבה ועוד. בנוכחות מחלה ברורה איני רואה מה יתרום הפט, שהוא בדיקה דינמית שמשתמשים בה לגילוי מחלה לקביעת השלב הפט לרוב לא עוזר לגלות את מקור הגידול. מכאן שכרגע ההחלטה היא בעיקרה טיפולית ..