הורמונים - שאלה לאונקולוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, אני שנה לאחר ניתוח למפקטומי - הגידול שהוצא נמצא רגיש להורמונים +3. אני היום בת 43, לאחר הטיפולים הכימותרפיים הופסק המחזור ל כ חצי שנה ועכשיו המחזור סדיר. מבחינה הורמונלית אני פעילה רופא הנשים אמר לי שרמות האסטרוגן אצלי גבוהות וסביר להניח שזה יימשך עוד מספר שנים. היום אני מטופלת בטמוקסיפן - השאלה היא האם ברמות אסטרוגן גבוהות הטמוקסיפן עדיין אפקטיבי משמעותית? (מאחר וישנה תחרות ביניהם על הקולטנים) אם לא - האם הפתרון הוא להוציא את השחלות או שיש פיתרון פחות רדיקלי. לתשובתך אודה, סילבי
טמוקסיפן יעיל גם כאשר רמות האסטרוגן גבוהות. דיכוי רמות אסטרוגן יכול להתבצע על ידי כריתת שחלות או על ידי זריקות זולדקס. האם יש צורך אצלך בדיכוי רמות אסטרוגן היא שאלה שיש להפנות לרופא המטפל.