שגרת מעקב אחרי סרטן שד גרורתי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רציתי לשאול אם שגרת המעקב שלי סבירה. יש לי סרטן שד מפושט לעצמות ולבלוטות. כבר שבע שנים בטיפול הורמונלי. למעשה סרטן כרוני ואיטי מאוד.. כל שלושה חודשים אני מגיעה לרופאה עם בדיקות דם ומרקרים. אם יש עלייה במרקרים היא שולחת אותי לפט סיטי האם זה לא מעקב צמוד מדי? אני מתחילה להרגיש שכל חיי סובבים סביב המחלה והמרקרים. האם אי אפשר לוותר על בדיקות מרקרים? לעתים המרקרים עולים ללא סיבה וזה מאוד מלחיץ. האם אפשר אולי לשנות את אופי המעקב כך שיהיה פחות מלחיץ או שזו בעיה שלי?
בוקר טוב, אני אינני אונקולוגית אלא כירורגית וע״כ לא יכולה להגיד בסמכותיות שניתן לשנות את המעקב, הערכתי היא שהרופאה שלך מעונינת לאתר שינויים במחלה בשלב מוקדם ובכל זאת לאור מה שאת מספרת אם תתיעצי איתה יתכן ותסכים ל לבדיקות מעקב קצת פחות צפופות בבריאות, דינה