סרטן שד משפחתי-מתי יודעים?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר כמה מקרים של סרטן שד במשפחה האנשים במשפחה נחשבים לחלק מקבוצת סיכון בעקבות המקרים האלו?
זה לא ממש עניין של מספר מוחלט. אי אפשר להתייחס אותו דבר לשתי נשים חולות מתוך 3 או 2 מתוך 10. זה גם תלוי בדרגת קרבה וגיל תחלואה. אמא או אחות שחלו לפני גיל 50 מעלות סיכון פי 2-3. אחרי גיל 50 פחות מפי 2, אבל עדיין גורם סיכון. דודה או סבתא לרוב קצת פחות מטרידות, אבל אם זה מהצד של אבא, אנחנו מתייחסים יותר בחומרה (כיוון שאבא יכול להיות נשא של גורם תורשתי שמעלה סיכון לחלות אבל לא סביר שיחלה בסרטן שד בעצמו). אם יש ספק, כדאי לפנות לייעוץ גנטי מסודר ולקבל המלצות בהתאם לסיפור המשפחתי הספציפי