איזו בדיקת הדמייה תתבצע בסיום טיפול כימי ולפני הניתוח?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בסיום טיפול נאואדגובנטי כימו+ הרצפטין פרגטה הגוש בשד הצטמק. השדיים עם מרקם צפוף ידוע ולכן בעבר הומלץ MRI. אין פיזור לבלוטות לימפה. האם מקובל לפני הניתוח לעשות MRI חוזר ?
בעקרון בכל בית חולים יש את הפרוטוקולים שלו, ולפעמים אפילו באותו בית חולים יש לכל כירורג העדפה משלו. יש כאלה שמסתפקים בממוגרפיה ואולטראסאונד. זה גם תלוי במצב הגידול שלפני הטיפול.
״ ליאת שלום, בסוף טיפול כימותרפי נאו-אדג׳ובנטי נהוג לעשות הערכה הדמייתית חוזרת בכדי לבדוק את השפעתו על מימדי הגידול. MRI זו בהחלט אופציה מקובלת. לאחר קבלת התשובה יהיה ניתן לגשת לכירורג השד בכדי לתכנן את היקף הניתוח (כריתה מלאה, כריתה חלקית, דגימת בלוטת לימפה) ובהתאם לזאת את הצורך בשחזור ע״י כירורג פלסטי. בריאות שלמה, פרופ׳ ליאור הלר