גוש "חמקמק" עם גבולות לא סדירים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, יש לי גוש בגודל קטן של 9 מ"מ, שרואים רק ב US ולא בממוגרפיה, הרופא שלי שלח אותי היום להוציא אותו בניתוח. ובבית החולים החליטו לנסות "למצוא" אותו במכשור החדיש שלהם - ממוגרפיה ו US ואחר כך ביופסיה כדי לדעת "איזה סוג ניתוח". השאלה שלי היא - זה שלא "תופסים" את הגוש בממוגרפיה כלומר הוא "נייד" וזה שב US הוא נראה ב"גבולות בלתי סדירים" - מעיד על משהו? תודה על התייחסותכם.
שלום איריס, לא נדיר שגושים נראים רק באולטרסאונד ולא נראים בממוגרפיה (וגם להיפך) - לכל בדיקה יש את המגבלות שלה, וזו הסיבה שאנחנו מפנים הרבה פעמים נשים לשתי הבדיקות. אין לזה קשר ל"ניידות" של הגוש - יותר לסמיכות של רקמת השד בדרך כלל. לגבי הגבולות הלא סדירים - זה בהחלט מצביע על משהו שצריך לברר את טיבו. ביופסית מחט לפני ניתוח היא פרוצדורה מקובלת כדי להחליט איזה ניתוח לעשות. אם זה גוש שנראה רק באולטרסאונד - אז עושים את הביופסיה תחת אולטרסאונד. בהצלחה.