פוליציסטית?

דיון מתוך פורום  פוריות חברתי - תמיכה

16/12/2013 | 10:56 | מאת: שירה חדשה

אני כ"כ מבולבלת, וגם מרגישה לא כ"כ קשורה. (נכנסתי בעבר ספונטני) אבל, למעשה, כנראה שכן.... ז זה גורם אצלי להרבה חשש, ומחשבות פסימיות... אז ככה, עברתי בעבר 2 הריונות, תקינים, ספונטניים, (ואפילו מהירים לקליטה, אם אפשר לומר). נכון לעתה, ההריון הרצוי עושה לי "בית ספר". ההריון המתוכנן לקח קצת זמן להשגה ספונטנית, אך הסתיים בהפלה. מיני אז, לפני כחצי שנה, המערכת אצלי משובשת. אני מקבלת מחזור אחת לחודשיים ( לא היה לפני, אם כי המחזור לא היה סדיר ברמה של ימים אלא בין 33-37 יום) מנבירה קצת בגוגל, הבנתי שיתכנו שחלות פוליציסטיות. (אגב, אני נמוכה, תמיד סבלתי מאקנה, ועכשיו יותר - ובעיקר בסנטר, בעבר הייתי רזה למדי, אך כעת אפשר לומר שבהחלט יש מה להוריד....) האם יתכן ששחלות פוליצסטיות יופיעו באמצע החיים? פתע פתאום??? האם זה קשור להפלה? (מה שניחם אותי בעת ההפלה זה קליטה מהירה ואני רואה שזה לא קורה.) הרופאה שלחה אותי לפרופיל הורמינלי ולדבריה זה תקין, (אך עדין יכול להתאים לפוליציסטי, אם אתן יכולות להחכים אותי, אשמח להעלות את התוצאות) בבדיקת אולטרסאונד (ביום ה31) הטכנאית הצביעה על ממצאים פוליציסטיים (זקיקים קטנים ומרובים) בקיצור, אשמח להחכים, גם בידע, גם בעצות. תודה מראש!!!!

לקריאה נוספת והעמקה
18/12/2013 | 09:33 | מאת: נועה

ברוכה הבאה אלינו! אני צריכה טיפה סדר במה שאת כותבת. בת כמה את? ההריונות הספונטניים מתי היו? האם הם הסתיימו בלידות תקינות? או שהסתיימו בהפלות? אם תוכלי לסדר קצת בזמנים, מתי היו ההריונות/הפלה, יהיה יותר קל לענות. שחלות פוליציסטיות בד"כ לא מופיעות פתאום, נשים חיות איתן בלי לדעת שהן כאלו. זה גם תלוי עד כמה התופעה חזקה/חלשה. בד"כ אם רואים בא"ס זקיקים מרובים ביום 31, והמחזור לא ממש מסודר, אז כן, זה בהחלט יכול להעיד על שחלות פוליציסטיות. זה אחד המצבים שהכי קל לטפל בהם. ואם תרצי את יכולה לעשות גם שינויי תזונה שיכולים מאד מאד לעזור לעניין, בליווי מקצועי כמובן. בהצלחה, אנחנו פה בשבילך!

18/12/2013 | 15:21 | מאת: שירה חדשה

דבר ראשון תודה!!! אין לך מושג (ואולי כן?  ) כמה זה נחוץ ומעודד לכל אחת ש"נופלת" לענין.... אז הנה יותר פרטים. (זה יכול להישמע לא קשור לכאן... אך מה לעשות, זה גורם לי להרגיש יותר מבולבלת, כי מצד אחד אני לא כ"כ מסכנה ומי אני שאבקש עזרה? אבל מצד שני.... אני ממש לא יודעת ולא מבינה בתחום) אני בת 28.5 ילדתי לפני 3.5 שנים ולפני 4.5 שנים. 2 ילדות מתוקות! (לאחת קוראים נועה...) נקלטתי במהירות, פעם אחת מיד לאחר סיום יסמין (שבועיים לאחר היסמין כבר הייתי בהריון) ופעם אחת ממש אחרי הלידה (עם טבליות וגינליות למניעה – שלא הועילו...) בקיצור, הייתי בטוחה הפעם שמיד לאחר סיום היסמין, חודש אח"כ אני בהריון... ולא! זה לקח כמעט שנה, אבל לצערי הרב הסתיים בהפלה בשבוע 9. (עברתי ציטוטק + גרידה) מהגרידה המחזורים שלי משובשים. הם אף פעם לא היו משובשים, הם היו ארוכים, אך דפקו כמו שעון –כל חודש. ועכשיו – המחזור מגיע רק לאחר חודשיים (כבר פעמיים) ואגב, הוא כואב בטירוף. מההפלה אני מרגישה מרוקנת וצורך עז למלא את החסר, אבל זה רק נהיה יותר מסובך וכל פספוס הוא פספוס כפול 2 (חודשיים...) הרופאה שלחה אותי לפרופיל הורמונלי, ביצעתי אותו ביום השלישי, (ליתר דיוק יומיים מלאים ו3/4) והתוצאות לדבריה, וגם להבנתי תקינות. Cortisol-serum 395.97 Estradiol(e2) 73 Fsh 6.92 Hcg quant 0.30 Lh 7.04 Progesterone 2.61 Prolactin 237.13 Testosterone 1.69 Tsh 1.77 נשלחתי למעקב זקיקים (התחלתי ביום ה31 מכיוון שהתור לרופאה אחרי תוצאות הפרופיל היה רק אז... {אני לא מטופלת אצל רופאת פוריות,}. מכיוון שהמחזורים היו ארוכים כ60 ימים, הרופאה אמרה שאין טעם להמתין לחודש הבא. ) להלן תוצאות האולטרסאונד: שחלה ימנית: 23*20* מ"מ הערות- פוליציסטית- זקיקים קטנים רבים בכל מרקם השחלה שחלה שמאלית: 21*30* מ"מ הערות- פוליציסטית-זקיקים קטנים רבים בעיקר בהיקף השחלה עובי אנדומטריום8.1 מ"מ הערות: רירית אקוגנית לא סדירה דוגלס: נוזל בכמות מעטה. (בע"פ היא אמרה לי שהיא לא ראתה סימנים {שאריות?} לביוץ שהיה בתקופת שבוע קודם ) אז להלן שאלותי, (אם את יודעת כמובן...) 1. האם זה נראה לך שחלות פוליציסטיות או לא? (אני לא שואלת באופן רפואי כמובן, אלא מה נראה לך מהנסיון שלך לאור הנתונים האלו...?) (אגב: בעברי הייתי רזה למדי, היום קצת השמנתי, כמוכן: יש לאחרונה פצעי בגרות בעיקר באזור הסנטר והלחיים, ככה שהתסמינים החיצוניים כן מופיעים אצלי.....) 2. האם שחלות פוליציסטיות יכולות להגרם כתוצאה מתהליך של גרידה? או סתם באמצע החיים? 3. האם אפשר להיכנס להריון גם במצב זה (כמובן לאחר איתור הביוץ המדויק) או שאורך המחזור יוצר ביוץ חלש שלא יכול לגרום להריון? (מבחינת הטיפול הרפואי: הרופאה בקשה שאערוך מספר מעקבים לראות מה המצב, אני ממשיכה במעקב הזקיקים עוד שבוע לראות אם יש התפתחות ואז אחזור אליה... עד אז אני מבולבלת!) תודה ענקית מראש!!!

מנהל פורום פוריות חברתי - תמיכה