פוריות

דיון מתוך פורום  פוריות חברתי - תמיכה

28/10/2013 | 17:39 | מאת: דנה

היי אנחנו נשואים שנתיים , אני בת 32 , נכנסנו להריון חודשיים אחרי החתונה ואז זה הסתיים בהפלה טבעית לקראת חודש 3 , ומאז אנחנו מנסים להיכנס להריון כבר יותר משנה ואין הצלחה , והרופאים מנסים למשוך ולמשוך , ואמרו לנו לנסות עוד כמה חודשים ובמידה ולא יהיה הריון אז ישלחו אותי לבדיקות , נמאס לי לחכות ולחכות , רציתי לדעת מה הפרצדורה אם אני מעוניינת להתחיל טיפולי פוריות האופן פרטי , האם אני יכולה למרות שבציבורי אמרו לי לנסות ולחכות עוד כמה חודשים ?

לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2013 | 19:37 | מאת: עינת

כן, את יכולה אבל אז בגלל שזה לא לפי פרוטוקול של קופת חולים אז עד כמה שידוע לי תצטרכי לממן את זה מכיסך, עם השתתפות דרך ביטוח משלים פרטי אם יש לך (לא בטוחה אם תוכלי לקבל החזר מביטוח משלים מהקופה אבל אולי). אבל למה שלא תנסי לקבוע לרופא פריון נוסף מהקופה? באיזו קופה את? יש בוודאות רופאים שבמצב זה היו מתחילים כבר לשלוח אותך לבדיקות... אני למשל יכולה לומר לך שדר ברקוביץ ממכבי/לאומית יסכים לשלוח אותך לבדיקות, אני די בטוחה בכך... אני מטופלת אצלו והגעתי אליו אחרי שנה של ניסיונות (אמנם בלי הריון קודם, אבל בכז). מבינה את תסכולך, זה לא פשוט. שיהיה בהצלחה.

28/10/2013 | 21:19 | מאת: מטופל"שית

היי יקירה, לא מצליחה להבין מי מונע בעדך מלעשות את הבדיקות?! בתוך התהליך הזה של טיפולי פוריות יש מספר פתרונות. יש בדיקות הורמונאליות, בדיקות זרע, אופציה להתחיל עם מעקבי ביוץ בקופת החולים, הזרעות, הפריות מבחנה ועוד... בד"כ אחרי כ-שנה של ניסיונות מתחילים בירורים - בדיקות דם / צילום רחם / בדיקת זרע ועוד...ואז ממליצים על תוכנית טיפול. אצלי למשל התחילו עם הבדיקות וכשכולן חזרו תקינות עשינו מעקבי ביוץ, אחר כך עברנו לתזמון ביוץ, משם להזרעות ורק בסוף להפריות ואילו חברה שלי הגיעה ישר להפריות כי הזרע היה בעייתי. באיזה קופת חולים את? האם פגשת רופא נשים אחד? ממליצה לך בחום להחליף רופא או לפנות רופא שלך ולבקש להתחיל לעשות בירור פריון. בהצלחה!

29/10/2013 | 12:26 | מאת: קרן

שנה זה הזמן המקובל לבדיקות בכל מקרה, והרבה רופאים מאפשרים/ממליצים להתחיל בבדיקות עוד קודם. אמרתם לרופא ששנה אתם מנסים להיכנס להיריון ומנעו מכם לגשת לבדיקות? אני ממליצה להחליף רופא מהר. באיזו קופה אתם? לגבי רופא פרטי, לשיקולך אם את רוצה לגשת לרופא כזה, אבל כמו שהתחילו להסביר לך לפניי, המושג "פרטי" בארץ (לפחות בתחום הזה. אני לא מומחית בתחומים אחרים, ב"ה) הוא מאוד חלקי, משום שמדובר ברפואה פרטית שנסמכת מאוד על המערכת הציבורית ולכן כפופה לחוקים שלה. כלומר, את יכולה להיעזר ברופא פרטי, אבל את רוב הבדיקות בדרך כלל עדיין מבצעים בקופת החולים, את ההורמונים קונים במימון קופת החולים, וודאי שאם את מגיעה לשלב ההפריות את צריכה טופס 17 מהקופה (שאיבה פרטית עולה בין 13-18 אלף שקל רק בתשלום לבית החולים). אבל, שוב, אין שום סיבה שימנעו ממך בדיקות אחרי שנה של ניסיונות. ייתכן שהרופא לא הבין אתכם???

מנהל פורום פוריות חברתי - תמיכה