לידה טבעית לאחר ניתוח מיומקטומה

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

10/09/2015 | 19:14 | מאת: רוני

שלום אני רוני שבוע 24 להריון ראשון. במרץ 2014 עברתי ניתוח מיומקטמה לאחר שרירן שלא הפסיק לגדול והיה בגודל של הריון שבוע 12. עברתי את הניתוח בחול כי שם גרתי והמנתחת אמרה לי שפירוש שלא אוכל ללדת טבעיי כשאהיה בהריון. האם זה באמת נכון? הרי יש נשים שיולדות טבעי אחרי קיסרי . יש הבדל? הצלקת שלי מאוד ארוכה אבל זה אומר שהחתך גדול יותר מניתוח קיסרי? והאם זה גזר דין סופי ? אני מטופלת פה אצל רופאה של כללית שלא בדקה כלום רק שמעה שעברתי ניתוח ומפנה אותי לקיסרי אוטומטית. איך אני בודקת אם יש לי אופציה לטבעי ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רוני, את צודקת - יותר מדי אוטומטי ומתסכל. עם זאת חשובים נתוני ניתוח המיומקטומיה. האם היתה במהלך הניתוח פתיחה של חלל הרחם? אפשרות זאת נחשבת כקו מפריד בין האפשרות ללידה רגילה ובין ניתוח קיסרי. אם אין את הנתון עדיף להחמיר בהחלטה ולבחור בניתוח קיסרי. בכל מקרה, גם אם ההחלטה היא לכיוון לידה רגילה, עלייך לדעת כי גבוהים סיכוייך לניתוח קיסרי בשל "הפתיל הקצר" שיש לרופאים במקרים של ניתוח כריתת שרירן רחמי. מקווה שתרמתי משהו. רפואה שלמה ושנה טובה.

16/09/2015 | 12:16 | מאת: רוני

תודה על התגובה הנחמדה. אני יודעת שפתחו לי את חלל הרחם אבל בגלל שיש נשים שיולדות קיסרי ואז לידה שניה טבעי אני שואלת למה אצלי אין את האפשרות הזו ? והאם אתה יודע להמליץ על בית חולים שהגישה שלו יותר טבעית ומאפשרת לקבל את הילד לידיים ישר אחרי שיוצא מהבטן ?

מנהלי פורום האשה והרחם