מידע על פוליפ

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

21/01/2014 | 21:37 | מאת: סאני

שלום, 1 האם פוליפ הוא תלוי הורמונים או גדל עם הזמן כמו שרירן? 2. האם ניתן לקחת כדורים לקרישיות או כדורים אחרים על מנת להפסיק דימום או לכווצו? 3. מדוע פוליפ גורם לדימום בעוד יש פוליפים שלא? 4 מה הסיכון עם לא מנתחים זה מפריע להרות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום סאני, 1. מרבית הפוליפים הם תוצאה של שגשוג רירית הרחם על רקע גירוי הורמונלי. ככל שהגירוי ממושך יותר כך הפוליפ נוטה לגדול. 2. כדורים מעודדי קרישה טובים לעצירת או הפחתה בדימום. אין להשתמש בתרופה זו לאורך תקופה ארוכה שכן השפעות הקרישה עלולות להתבטא גם באברים אחרים בגוף שם איעננו זקוקים להשפעתם (עידוד יצירת קרישים). 3. שאלה טובה שאין לי עליה תשובה טובה. 4. הסבירות הפרעת פריון בשל פוליפ היא נמוכה מאד. אני מניח שפוליפ שאינו בא לידי ביטוי קיים בהרבה נשים שהרות ויולדות מבלי לדעת כלל עאל נוכחותו. כמובן שאם ישנה הפרעת פריון וכל שנמצא הוא פוליפ - יש הגיון בהסרתו. לגבי הסיכון בהשארתו - הרבה נושאים ברפואה לוטים בערפל. פוליפ אסימפטומטי (שאינו בא לידי ביטוי) הוא אחד מהם. יש דעה הגורסת שיש סיכוי לשינויים ממאירים בפוליפ - לא חד משמעי. בכל מקרה, הסרת הפוליפ בהיסטרוסקופיה היא הליך כירורגי פשוט וקצר. אז כשמניחים את כל חוסר הודאות על כפות המאזניים לעומת קלות הסרתו - למה להסס??? מקווה שתרמתי משהו להקלת החלטתך. רפואה שלמה.

22/01/2014 | 21:53 | מאת: סאני

תודה על תשובתך. רציתי לשאול, אם ניתן לדכא את הגירוי ההורמונלי או לנסות חודש כדורים לקרישת דם אולי הדימום יפסיק מאליו ולא אצטרך ניתוח? בקשר לניתוח, 1.מי יסיר לי אותו, הרופא שלי או שאצטרך לחפש מנתח אשמח אם תפרט לי איך זה עובד? 2. יש מצב שזה יצמח שוב? 3. האם צורבים גם את הרחם? זה לא יגרום לצלקת/ נמק? יכולים להיות אח"כ הדבקויות? ושאלה אחרונה למה הרגשתי ממש רע בדימום הבין וסתי הראשון?- הרגשתי לחץ בבטן חולשה וקצת הרגשה של עומדת להתעלף מה שגרם לי לגשת מרפאה ועכשיו כשיש דימום אני מרגישה טוב? תודה

מנהלי פורום האשה והרחם