לבד בגלל התלבטות

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

19/06/2015 | 21:06 | מאת: בי סקסואל מבולבל

שלום פרופסור. אני בן 25 סטודנט ויש לי התלבטות שמשאירה אותי לבד כבר הרבה זמן. אני ביסקסואל ואני רוצה להבהיר שאני בתקופת השלמה מאוד טובה עם הנטייה.לא מזמן התחלתי לספר לחברים הקרובים ביותר שלי אודות הנטיות והכל באמת הלך חלק ואני פתוח גם לספר להם כשיש שאלות, כך שמבחינת כנות עצמית אני פתוח לקבל על עצמי את כל אשר יהיה. למרות זאת, יש לי לבטים שמלווים אותי כבר המון זמן: אל מי הלב נוטה יותר? סימנים מסויימים מעידים לצד אחד וסימנים אחרים מעידים לצד אחר. אין לי בעיה להקים מערכת זוגית עם גבר כל עוד אני אדע שזה הדבר הנכון אבל ההתלבטות היא אמיתית,לא חוסר רצון להשלים.הסימנים המבלבלים הם רבים- מצד אחד נעשיתי אדיש נורא, לבחורות, בעבר הייתה לי הידלקות פנימית(גם אחרי גילוי הנטייה) כשהייתי רואה בחורה יפה ורצון לגשת אליה כדי להכיר גם אם זה היה כרוך במאמצים אבל זה כבר לא ככה. מצד שני אני כלל לא אדיש ליופים של גברים אז אני אומר לעצמי טוב אם ככה אז זה בטח גברים, אבל כשאני מדמיין ברוחי קשר זוגי, דמות של בחורה עולה לראש לפני שדמות של גבר עולה לראשי ובנוסף לכך אני בנאדם מאוד מוחצן שמחפש תשומת לב ותמיד כשאני שואל את עצמי אם מישהו כרגע מסתכל עליי הולך באותו הרגע אני תמיד רוצה שזו תהיה איזו בחורה שאני מכיר, מה גם שניסיתי להעלות שלב ברמת החקירה של העניין ולנסות להתנשק עם גברים כדי לראות מה הרגש שעולה לי מהעניין ואני חייב לציין שראיתי שהתנשקות עם גבר זה לא דבר שעושה לי את זה ממש...כמו שאתה רואה פרופסור המכתב מבולבל בעל הרבה פרטים וככה הם גם החיים שלי מהבחינה הזו-סלט, שגורם לי להישאר לבד.אני רוצה לשים סוף לתקופה המייגעת הזו ולחיות חיים מלאים(אני כרגע נפגש עם פסיכולוג, האם הוא יוכל לעזור לי להגיע בעצמי לאמת הזו שאני כל כך מחפש?)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ביסקסואל, נשמע לי שאתה נמצא עדיין בעיצומו של תהליך שבו אתה מנסה לעכל את משיכתך לגברים בנוסף למשיכתך לנשים. בחלק מהדברים אתה מבלבל בין יציאה מהארון בפני הסביבה ובין קבלה עצמית. ייתכן מאוד שבשלב שבו אתה נמצא קשה לך למזג בין שתי המשיכות. אין דבר "נכון" לעשות מבחינת יצירת קשר זוגי עם גבר או אישה. ה"מבחן" שעשית לעצמך לבדיקת המשיכה הרגשית לגברים ע"י נשיקה אינו "מבחן" "תקף". נכון שלנשיקה יש אסוציאציות רומנטיות, אבל אין "מבחן" או "בדיקה" שיאפשרו לך לבדוק אם אתה יכול לפתח קשר זוגי עם גבר או אישה. מדובר בקשר (שמתחיל בהתאהבות) שיכול לקרות עם כל אדם, ללא קשר למגדר שלו. כשתתאהב תדע. אין כאן שאלה "עקרונית" אם אתה מסוגל להתאהב בגבר או באישה, אלא כאשר תתאהב באדם מסוים (גבר או אישה), אתה תדע זאת. נסה להרפות ולחכות שהרגע הזה יגיע. אתה נפגש עם גברים ועם נשים וכאשר האחד או האחת יגיעו, אתה תדע זאת. זכור כי המשיכה הפיזית הראשונית היא רק השלב הראשון. אמנם מדברים על "אהבה ממבט ראשון", אך אין זה המקרה השכיח. נכון יותר לומר שהזיקה הראשונית היא הכרחית אך אינה מבטיחה דבר. טוב מאוד שאתה נמצא בטיפול פסיכולוגי. זו בהחלט המסגרת ללבן לעצמך דברים. לפעמים הקשר הזוגי מתפתח עם גבר והמשיכה המינית היא לנשים ולפעמים להפך, תלוי באדם אותו אנו פוגשים ובתקופה בחיים. בעזרת הפסיכולוג בהחלט תוכל להבהיר לעצמך האם ומתי תפגוש אדם כזה, מה רגשותיך אליו וכו'. מדובר באדם מסוים ולא בהתאהבות בבני מגדר מסוים. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין shrink-friendly.co.il

20/06/2015 | 11:13 | מאת: בי סקסואל מבולבל

אני מקבל את דבריך פרופסור תודה אבל שמעתי רבות גם על מושגים כמו בי רומנטיות, הומו רומנטיות וכו'. האם אין דבר כזה נטייה לבבית לאחד מהמינים? מין שבאופן ריגשי אתה מעדיף אותו יותר?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים