חברה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

05/02/2013 | 22:05 | מאת: בי

קודם כל אגיד מראש שהבעיה לא קשורה להיותי ביסקסואל, אך מכיוון שאני כזה הרגשתי נוח יותר לדבר עליה כאן. יש לי חברה. אני אוהב אותה ונמשך אליה מאוד(הגוף שלה הוא אחד הדברים שגרמו לי לגשת אליה מלכתחילה), אך שמתי לב למשהו מוזר - אני מרגיש כאילו הרגש העז כלפיה קצת מקשה על העוררות המינית שלי(שאותה אין לי בעיה להרגיש עם בנות ובנים אחרים אליהם/ן אני נמשך). למה זה קורה? אני כן מגיע איתה לעוררות מינית, אך לא באותה קלות כמו עם אלה שקיימת בי כלפיהם/ן משיכה מינית נטו, למרות שאני מרגיש משיכה לגוף שלה באותה מידה. כאילו קיים אצלי מוד רומנטי ומוד מיני ואני מתקשה להפעיל אותם ביחד.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום בי, תודה על השאלה החשובה, שבאמת אינה קשורה כשלעצמה לנטייה מינית כזו או אחרת וטוב שנשאלה ע"י ביסקסואל. בחלק גדול מאוד מהמקרים (יותר אצל גברים ופחות אצל נשים) חלה שחיקה במשיכה המינית גרידא אל בני/ות זוגם. המיתוס הרומנטי על זוגיות, וגם תיאוריות פסיכולוגיות שונות, מחנכות אותנו לראות את המיזוג בין המשיכה המינית למשיכה הרגשית כלפי אותו אובייקט אידיאל של בריאות נפשית ו"מותר האדם על הבהמה". ואולם, בעיקר אצל גברים היצר המיני "חייתי" והטרוסטטי (כלומר, דורש גיוון ע"י החלפת האוביקט המיני או לפחות הפנטזיה המינית - לכן, אנו עדים לתחלופה גדולה כל כך של שחקניות פורנו באתרים המיועדים לכך). במילים אחרות, קיים מרכיב דומיננטי של התרגלות (habituation) בכל הקשור לדחף המיני בפני עצמו. במציאות האקטואלית, אנשים מוצאים לכך פתרונות שונים של פשרה: יש שיחליטו למצות חיי רווקות הוללים לפני שהם מתמסדים בקשר מחייב אחד, יש שימשיכו לקיים יחסים מחוץ למסגרת הקשר הזוגי המרכזי (אם בהסכמת בן הזוג ואם בלעדיה), יש כאלה שיסתפקו בצפייה בסרטי פורנו במקביל ליחסי המין בקשר המרכזי. בקשר זוגי בין שני גברים קיים לעיתים קרובות "הסדר" של זוגיות פתוחה בצורות כאלה ואחרות המאפשר קצת יותר דרגות חופש. בקשר זוגי הטרוסקסואלי הדבר נדיר ביותר, לפחות בהסכמה הדדית. יש, עם זאת, זוגות רבים החיים בשלום עם הפשרה לפיה מרגע שמיסדו את הקשר ויתרו על חלק גדול מהגיוון לטובת ביטחון ויציבות. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

10/02/2013 | 20:06 | מאת: בי

העניין הוא שאני כן נמשך אליה מינית, מאוד. אני פשוט מרגיש שהעוררות הרגשית קצת חוסמת את זו המינית. אני אוסיף ואומר שכאשר אני חושב עליה באופן מיני, ישנו לצד עוררות מינית גם מעין חוסר נעימות, כאילו אני "מחלל" את הרגש. איך פותרים את ההתנגשות הזאת, על מנת שאוכל להיות בפתיחות מינית מלאה עימה?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים