חשוב

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

05/08/2012 | 22:31 | מאת: אני

הי , רציתי לשאול את ד"ר גלבוע-האם גם נשים סטרייטיות בנות 30 יוכולות פתאם להמשך אישה אחרת. ובכלל האם זהות מינית לסבית קשורה בהכרח לבנות גבריות או גם לבנות נשיות מאד. ? ודבר נוסף האם זה קשור גם לקשר עם האמא , או ממש לא מחייב.. תודה :-)

לקריאה נוספת והעמקה
06/08/2012 | 23:05 | מאת: ד"ר דליה גלבוע

שלום רב, כן, יכול לקרות שנשים בוגרות תימשכנה לנשים אחרות. סביר להניח, שאין זה פתאום, אלא ש"הפתאומיות" היא בהתגלות הדבר, או ביציאה מן הארון ואפילו בהכרה פנימית , או נאמר הודאה בדבר לאחר הכחשה ארוכת שנים. באשר לשאלתך אם זהות מינית לסבית קשורה בהכרח לבנות גבריות דווקא, או שמא זה יכול להופיע גם אצל בנות נשיות, התשובה: הכל יכול להיות. השכיח הוא: אישה שבגלל זהותה, נטייתה והעדפתה תיראה יותר גברית. ישנן נשים שמבטאות הרגשתן (המודעת והבלתי מודעת) בהופעתן החיצונית, כולל לבוש וחזות כללית, ואף בעיסוקן בבחירת המקצוע או בכל דבר אחר. אך, למען האמת אין זה תמיד כך. ישנן נשים שמאד קשה להן לקבל ולהשלים עם היותן לסביות ומנסות להסתיר זאת דווקא על ידי הופעה נשית. נשים כאלה, גם מסגלות לעצמן הופעה והתנהגות נשית ובכך מחפות על הרגשתן האמיתית כלפי העדפתן וזהותן המינית. אכן, יש קשר לזהותנו והעדפתנו המינית עם דמויות ההורים הראשוניות שלנו. בסופו של דבר, זהו ערש חיינו ואנו לומדים להפנים ולהזדהות עם דמויות כאלה החל משחר ימינו. ברור, אם כן, שיש לברר את הקשר עם האם כאשר מדובר בזהות לסבית, בכל הקשור לחיקוי, הפנמה והזדהות של הדמות הנשית , אך גם לאב יש השפעה מאד משמעותית וחלק חשוב ביותר בבניית הזהות שעליה אנו מדברים. כך, למעשה כולנו מורכבים מהצירוף המיוחד שנוצר בין שני ההורים בהתייחסותו ובגידולו של הילד. בברכה, דליה גלבוע

08/08/2012 | 19:05 | מאת: נינה

בתגובתך כתבת שיש השפעה להורים ואילו מקריאה בספרות העוסקת בהומוסקסואליות קראתי שהגורם המכריע הוא גנטי ולהורים אין השפעה על הזהות המינית .

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים