בעיות גדולות יותר הקודמות ליציאתי מהארון

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

28/11/2011 | 00:10 | מאת: יניב

ד"ר שלום, אני בן 24. בטרם אצא מהארון, יש בעיות גדולות יותר העומדות בפניי והגדולה שבהן היא מצבי החברתי הנמוך ביותר. אין לי אפילו חבר אחד. אני בודד ביותר, בכל יום יוצא לעבודה וחוזר ומוצא את עצמי לבד בחיים ריקים ומשעממים. פה ושם מדי פעם במגעים עם המשפחה, בני דודים, אס-אם-אסים לידידים מהעבודה, אך בפועל כלום, שום חבר אמיתי ולו אחד. כל יום שישי מחדש מתוסכל מכך שאני יושב בודד בבית כל הערב. וכך גם כל השבת שלמחרת. אינני מסוגל ללכת לקבוצות טיפול בכדי להכיר. אני מנסה איכשהו ליצור קשרים עם אנשים בני גילי מהעבודה, אך זה לא פשוט ולא קורה בין יום. בגילי לרוב האנשים יש כבר את החברים הקבועים שלהם מזה שנים רבות, ומכיוון שלי אין אז אני בעצם נופל בין הכיסאות בסופו של דבר. מקווה שמתישהו אצליח ליצור קשרים עם חברים מהעבודה ודרך כך להכיר עוד חברים ולחזק את מצבי החברתי. האם לדעתך יש לי סיכוי ? האם הכרת/שמעת על מקרים דומים כאלו שלבסוף נחלו הצלחה בהתמודדות עצמית (בלי התערבות גורם מטפל כלשהו) ? בנוסף אציין שבעברי נפגשתי רבות עם פסיכולוגים ומימשתי טיפולים רבים, אך הדבר לא תרם לי כלל וכלל לכלום, מה שגרם לי להפחתת האמון בטיפולים אלו.

28/11/2011 | 13:57 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום יניב, צר לי לקרוא שאתה גם צריך לחיות בסוד בינתיים וגם סובל מהיעדר קשרים חברתיים מספקים, כנראה לאו דווקא בגלל נטייתך המינית. קבוצות טיפוליות לא נועדו להכיר אנשים אלא, בין היתר, לקבל תגובות על התנהגותך ולרכוש מיומנויות חברתיות, שאולי חסרות לך. בחלק מהקבוצות הטיפוליות יש כללים האוסרים יצירת קשר בין חברי הקבוצה בין המפגשים הקבוצתיים ובקבוצות בעלות אופי תמיכתי/חברתי יותר (למשל, קבוצת הבוגרים בארגון הנוער הגאה) קיים דווקא ניסיון לעודד קשרים, אם כי לא בהכרח הכרויות על רקע רומנטי. בקבוצה אחרונה זו אף אין חובה לצאת מהארון וחברי הקבוצה מתחייבים לסודיות כמו בקבוצה טיפולית. ישנן גם קבוצות ממוקדות ולטווח קצר מאוד, ואפילו סדנאות של סופי שבוע לשיפור קשרים בין-אישיים. חשוב לבדוק שמדובר במנחה קבוצה מוסמך: www.igroups.co.il . אני מבין את התסכול שלך מניסיונות טיפוליים, אך בקבוצות משני הסוגים שהזכרתי התהליך אמור להיות מהיר יותר ו"מעשי" יותר בכל הקשור לכישורים בין-אישיים. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

29/11/2011 | 03:55 | מאת: דויד

לדעתי, אתה מציין פה מצב רגשי קשה באופן כללי, ובפרט בנושא החברתי, כשלבסוף אתה מקשר את זה לנטיה המינית שלך, ואני אומר "הפרד ומשול" ותפנה שוב לטיפול פסיכולוגי. לא דינמי ולא מעמיק.. דוקא הקוגניטיבי התנהגותי יעזור לך! ומנסיון! וכאמור, במצב רגשי קשה לא תוכל לקבל החלטות גם ביחס לנטיה המינית. וגם הרבה פעמים אתה סתם מתבלבל בנטיתך כשהכל נובע ממצב רגשי קשה. מאחל לך בהצלחה.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים