שאלה נוספת

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

24/08/2011 | 21:12 | מאת: רון

לד"ר גידי רובינשטיין, האם יש אמת בטענה שהורות חד מינית מעלה את הסיכוי להתפתחות נטייה הומוסקסואלית בילד? האם אתה מכיר מחקרים שמראים זאת? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
24/08/2011 | 21:43 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום רון, המחקר על הומוסקסואלים ולסביות בעייתי מאוד, משום שברוב המכריע של המקרים איננו יכולים להגיע למדגמים מייצגים. כלומר, אין מה שקרוי בשפה הסטטיסטית "מסגרת דגימה" (דוגמת מרשם האוכלוסין על החברה בכללותה ומרשם האוכלוסין ושאר הרשומות אינן כוללות כמובן רישום של נטייה מינית). המחקרים המעטים שנערכו בנושא נערכו בידי פעילים (ובעיקר פעילות) הומו-לסביים ורובם איכותניים, כלומר, מחקרי עומק על מספר קטן יחסית של מקרים. מחקרים אלה מצביעים על כך שילדי הומואים ולסביות אינם סובלים מהפרעות נפשיות יותר מאשר ילדי סטרייטים. מבחינת ההסברים הפסיכואנליטיים להומוסקסואליות (אשר, כפי שהבנת, אני נמנה על תומכיהם) אין כל סיבה להניח שילדי הומואים ולסביות יהפכו להומואים ולסביות בעצמם יותר מילדי סטרייטים. התיאוריה מתרכזת בדינאמיקה המשפחתית, ובעיקר בשיבוש בתהליכי ההזדהות עם דמות ההורה בן אותו המגדר. מן הראוי לציין, בהקשר הזה, שחלק גדול מאוד של הומואים ולסביות לאו דווקא מגדלים ילד עם בני זוגם אלא נערכים ל"הורות אחרת" המורכבת מזוג של גבר הומוסקסואל ואישה סטרייטית, למשל, החוברים יחד להבאת ילד לעולם ולגידולו המשותף דווקא מתוך הכרה בחשיבותו של שותף בגידול הילד: http://keshetfamilies.org.il/ מהכרותי המצומצמת עם הנושא, התרשמותי היא שבניגוד להורות "רגילה", שבה הבאת ילד לעולם היא "אוטומאטית", דווקא בהורות אלטרנטיבית מושקעים מאמצים ותכנון רבים יותר, כולל התייעצות מתמדת עם אנשי מקצוע והדרכת הורים וכן קבוצות מיוחדות המתייחסות מראש לאתגרים המיוחדים. בברכה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

24/08/2011 | 22:27 | מאת: רון

25/08/2011 | 02:54 | מאת: רון

ד"ר רובינשטיין שלום שוב, אתה מציין שהתיאוריה הפסיכואנליטית מתרכזת בדינאמיקה המשפחתית, ובעיקר בשיבוש בתהליכי ההזדהות עם דמות ההורה בן אותו המגדר. אם אתה טוען כי מדובר בשיבוש, הרי שניתן להסיק מדבריך כי הנטייה היא בהפרעה. כמו כן, קראתי את דעתו של הפסיכואנליטיקאי אייסי בנושא. לםי מה שהוא טוען, הומוסקסואליות נוצרת עקב הזדהות של הבן ההומוסקסואל עם אביו. האב מגיב לבנו בבוז, בניכור ובדחייה. אני מנסה להבין את שאלת הביצה והתרנגולת. מדבריך הבנתי, ויתכן שבטעות, שהניכור של האב יכול להעלות את הסיכוי להתפתחות נטייה הומוסקסואלית בילד, ואילו ממה שטוען אייסי הניכור שמגלה האב כלפי בנו הוא פועל יוצא של ההתאהבות שמגלה כלפיו הבן. אשמח לשמוע את התייחסותך. הכרת הנושא ממש חשובה לי. תודה.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים