הומוסקסואליות

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

27/02/2011 | 18:23 | מאת: אורח בפורום

ערב טוב. ראיתי שציינת במספר תשובות כי הנטייה ההומוסקסואלית נוצרת בהתקיים מספר תנאים. אם א+ב+ג מתקיימים אז קיים סיכוי שתיווצר הומוסקסואליות. או שילוב של הורמונים ותנאים סביבתיים. יש לי שתי שאלות. אם נעזוב לרגע את הדברים ההורמונליים/גנטיים ונתמקד בסביבתיים. מה כוונתך לומר, שיכול להיות מצב בו התנאים ההורמונליים יטו לכיוון ההומוסקסואליות והתנאים הסביבתיים יכול שיהיו נתונים לשינוי ואז כאילו הם יכולים לגרום לכך שאדם לא יהיה הומו לבסוף? מה הם אותם תנאים סביבתיים עליהם אתה מדבר ומתכוון? שאלה (שאלות) שנייה היא, סתם מסקרן אותי לדעת את תחושת הבטן האישית שלך. מה דעתך האם בעתיד יהיה מצב בו יהיה טיפול כלשהו ואדם יוכל לשנות את נטייתו המינית? והאם לדעתך בתחושת הבטן שלך ההומוסקסואליות היא דבר העובר בתורשה מאב לצאצא? והאם ילד שבא לעולם מזרעו של אב הומוסקסואל סיכוייו להיות הומו גדולים יותר מילד שנולד מזרעו של הטרוסקסואל?

לקריאה נוספת והעמקה
27/02/2011 | 18:37 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום אורח, דעתי האישית והמקצועית כאחת היא שיימצאו הבדלים ביולוגיים כלשהם בין הומוסקסואלים והטרוסקסואלים, אך אין בהבדלים אלה כדי להוות הסברים סיבתיים. אישית ומקצועית, על סמך הכרות עם הומוסקסואלים רבים, מטופלים ולא-מטופלים כאחד, אני דבק בהסבר הפסיכואנליטי המקורי של פרויד, לפיו קשר הדוק ואינטימי של הבן עם אימו וקשר מרוחק עם האב חוברים יחדיו להזדהות-יתר של הבן עם אימו ולהיעדר דמות הזדהות נאותה עם האב, דבר שבסופו של דבר מוביל בחלק גדול מהמקרים למשיכה של בנים לבני מינם. פרויד עסק פחות בהסבר התפתחות הומוסקסואלית אצל נשים וגם לי אישית יש פחות ניסיון בטיפול בלסביות. לעיתים קרובות הקשר ההדוק בין הבן ואימו מתבטא כבר בילדות עצמה בהתנהגות נשית אצל הילד (משחקי בנות, היצמדות לעיסוקים הנשיים של האם ועוד) ולעיתים המשיכה לבני אותו מין פורצת למודעות רק מאוחר יותר. זו ה"סכימה" שיש לה וריאציות רבות ומגוונות בכל משפחה ומשפחה. סימוכין להסבר זה ניתן למצוא הן במחקרים שהשוו ביוגרפיות של הומוסקסואלים לזו של הטרוסקסואלים והן מהניסיון הקליני שהצטבר אצל מטפלים רבים. עם זאת, אציין שהסבר זה רחוק מלהיות פופולארי היום בעיקר בקרב הומוסקסואלים ומטפלים הומוסקסואלים בעצמם וה"טרנד" האופנתי כיום הוא להשקיע את מירב המאמצים בהסבר אחר הסברים ביולוגיים (לא רק בקשר להומוסקסואליות). בברכה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

28/02/2011 | 10:22 | מאת: אורח בפורום

תודה דר' על תשובתך. כלומר, מה קורה במצבים כאשר אין דמות אב והבן צמוד לאימו כמו שתיארת, ופתאום , עדיין בגיל הילדות, הכול מתהפך ויש דמות אב אפילו חזקה מאוד, כלומר האב הופך מעורב יותר, פעיל יותר ומעניק דמות אב רצינית וחזקה, וכוונתי לא בצורת כפייה של לאלץ את הילד לעשות דברים גבריים או דברים בניגוד לרצונו. האם זה יכול להשפיע ולגרום שלבסוף "הפאזל" לא יושלם והילד לא יצא הומו? כאשר כתבת "שהבן צמוד לאימו" האם כוונתך הייתה צמוד לצורך אהבה וחום שכול ילד זקוק, או שהוא נצמד לאימו לצורך עשיית דברים נשיים כגון עוגה, איפור וכד'. עוד רציתי לשאול האם ההבדלים הביולוגים שאתה מדבר עליהם הם הבדלים שנוצרים בשעת ההריון והלידה או שהם תוצאה של תורשה, כלומר עוברים מאב לצאצא ואם האב הומו סיכוי גדול יותר שהבן יהיה גם הומו. מדוע לדעתך רמה גבוהה של טסטסטורון יכולה להיות הסיבה להומוסקסואליות? הרי ידוע כי רמה גבוהה של הורמון זה גורמת לאדם להיות גברי, שעיר, אלים, שרירי ומקנה גבריות. אבל רמה נמוכה גורמת לעדינות המאפיינת יותר נשים. האם אתה חושב, שוב, דעתך האישית, שבעתיד כן יהיה ניתן למצוא "תרופה" או משהו כדי לגרום לאדם לשנות את נטייתו מהומו לסטרייט?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים