לא נעים לי עם סטרייטים

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

17/01/2010 | 17:18 | מאת: עודד-שם בדוי

שלום גידי רציתי לשתף אותך בסיטואציה לא נעימה שחוזרת על עצמה אצלי ואני מתאר לעצמי עם הומוסקסואלים אחרים, אני מחשיב את עצמי לכוסון, אבל במסגרת שבא אני נמצא אין הרבה גברים וצומת הלב של הנשים מרוכזת עלי, ולא נעים לי שמתחילות איתי בנות, או ששואלים אותי אם יש לי חברה, או מתי היתה לך חברה, או שאחד הגברים בקבוצה מביא לי תמונה של איזה בחורה שהוא שכב איתה, או כוסית עם שדיים גדולים.....זה לא מדבר אלי בכלל....זה דיי רדוד....אבל מה שמעיק עלי במיוחד זה התגובה שאני צריך לתת. . . אני יצאתי מהארון אבל לא מהבית -כלומר מחוץ לבית אני בתוך הארון. . . כששואלים אותי מה אני עושה היום בחיים, אם צבע שערי הבהיר הוא גם במקומות אחרים בגוף, אם יש לי חברה, או בכלל אם מתחילות איתי.....זה מכאיב אורך החיים שלי לימד אותי לחיות עם עצמי וכמה שיותר דלות לנעול ולא לפתוח לשתף אחרים ככה יותר טוב...העיקר שלא ידעו, אני לא רוצה יחס מגעיל,ואני לא רוצה שיאמצו אותי כמו מצער בעלי חיים, סה"כ להיות רגיל. מה אני צריך לומר או/ו לנהוג כאשר בנות מתחילות איתי או בודקות שאני הומו?

לקריאה נוספת והעמקה
17/01/2010 | 23:21 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום עודד, כמובן שהנושא המרכזי שצריך לטפל בו הוא הגפת התריסים שלך מפני העולם - ולא משנה אם אלה סטרייטים, הומואים, בנים או בנות. אני בפירוש לא חושב שאתה צריך לצאת מהארון בפני כולם אם אתה לא רוצה בכך: http://www.shrink-friendly.co.il/?p=143 יחד עם זאת, נוצר אצלי הרושם שהפניות המביכות של חבריך והבנות שמתחילות אתך אינן רק מביכות אותך אלא בהחלט גם מחמיאות לך (שים לב שהיצגת את עצמך כבר בפתח הודעתך כ"כוסון"). מכיוון שכך, יש לי ספק עד כמה אתה רוצה לשנות את המצב, או שמא אתה מפיק ממנו רווחים מישניים, כמו חיזוקים להופעתך החיצונית. זו שאלה שרק אתה יכול לענות עליה בינך לבין עצמך, כי אם המוטיבציה שלך להפסיק את ההתנהגות הזו כלפיך אינה חד-משמעית, היא לא תיפסק. מעבר לכך, כמובן שיש דרכים להציב גבולות ולשמור מרחק. מה שמדאיג אותי יותר הוא איך אתה חושב להעמיד פנים ולעטות על פניך מסיכה לאורך זמן. אם מדובר בחברים טובים וקרובים, קיים מקום לשקול שוב את מי אתה רוצה לשתף ואת מי לא. אם, לעומת זאת, מדובר בקשרים שטחיים ולא מחייבים, אז חייבת להיות דרך להציב גבולות. במילים אחרות, נשמע לי שאתה מאוד אמביוולנטי (רוצה ולא רוצה) כלפי הפולשנות המחמיאה הזו. לכאורה, כפי שאתה מתאר את המסקנות שהסקת לגבי טבע האדם (הצורך להסתגר), לא הייתה אמורה להיות לך בעיה לשמור מרחק מאנשים. גם הציפייה ליחס מגעיל בגלל נטייתך המינית נשמעת לי יותר כמו חוסר השלמה שלך עם נטייתך בינך לבין עצמך. אם אני טועה, וזה באמת יהיה היחס של חבריך הסטרייטים אליך, מן הראוי שתחליף חברים ובוודאי שהם להם כל זכות לחטט בחייך בצורה כה פולשנית. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

17/01/2010 | 23:53 | מאת: עודד שם בדוי

אני מחשיב את עצמי לכוסון- הכוונה היתה לאיני מחשיב את עצמי... מצטער אני לקוי למידה וכמה שאני משתדל- שגיאות כתיב זה כנראה הקטע שלי. הם ידידים סה"כ של הקורס- אני לא נהנה מהחיזורים האלה כי זה מביא לי רק צרות. וכאשר אני אומר שאני בן אדם מופנם שלא אוהב חטטנות- אני נתקל בתגובה כמו "למה אנחנו רק שואלים לא רוצים לפגוע-נו ספר לנו"

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים