סטיתי מדרך החיים הנכונה בגיל 12

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

08/02/2008 | 19:29 | מאת: דניאל

שלום גידי. אני בן 21 אחרי צבא, הומוסקסואל שאף אחד בחיי לא יודע עליי. בקושי הספקתי להתייחס לעובדה זו בחיי, שכן עליי לטפל קודם בבעיות רציניות הרבה יותר. בגיל 12, סוף היסודי, התחלתי לפספס את דרך החיים הנכונה. בגיל זה נפלו עליי מספר דברים קשים יחדיו: הפרידה מכל החברים הטובים (עברתי לתיכון אחר), תחילת ההתבגרות בהיותי בודד ללא חברים, גילוי הנטייה המינית השונה (עוד לא הסכמתי לקבל את זה), ובנוסף, חשיפת מחלה כרונית בגופי. כל אלו גרמו לי להרגיש שונה, ומנעו ממני להכיר חברים חדשים, ובעצם גרמו להתבודדותי. פיספסתי רכישת כלים חברתיים חשובים וידעתי רק להיסגר בבדידותי. בנוסף, הוספתי להרגיש שונה בעקבות אי שלמות עם המראה החיצוני שלי, ובעקבות חינוך שכלל הכאה ע"י אבי. על כן מאז ועד היום לא היו לי חברים כלל. בכל המסגרות בהן הייתי מאז ועד היום, נהגתי באופן מאוד מכני: הגעתי ומיליתי את תפקידי בלבד. נמנעתי מלהרחיב בשיחה ומליצור חברויות. עם הזמן גם התחלתי להאמין מאוד בכבוד האדם וזכויות האדם (כנראה בשל החינוך האלים של אבי בילדותי), והתחלתי מאוד להקפיד על תזונה בריאה. שתי תפיסות עולם אלו לא נהוגות בד"כ אצל בני גילי, ועל כן ההחזקה בהן רק הוסיפה להרחיק אותי מהם. כיום קושי נוסף מצטרף לכל אלו והוא העובדה שאני לא עובד, ושלא עבדתי מעולם. כעת לאחר הצבא, קושי זה מאוד בולט כמובן, ואינני יודע מה לעשות בנידון. הנני מאוד רוצה להתחיל לעבוד ולמלות את שגרת יומי, אך כיוון שמאז היסודי לא יצרתי קשרים, ושפיספסתי רכישת כלים חברתיים כה חשובים, אני כל כך מתבייש לגשת ולשאול אם צריכים עובדים אפילו. כמובן שגם מפריע לי שאין לי ולו חבר אחד, אך הקושי להשיג זאת הינו משמעותי כאמור. באופן שולי אציין, למען הסר ספק, שהנני בתול וחסר כל ניסיון, שכן על אהבה אני אפילו לא מעיז לחלום כאשר מטרידים אותי עניינים בסיסיים הרבה יותר בחיי. אשמח לשמוע כל עצה והארה ממך, במיוחד כאלו שהן קצת יותר מהפניה לטיפול, שכן הייתי ברבים כאלו בעברי ולא סייעו לי רבות. בתודה רבה לך דניאל.

לקריאה נוספת והעמקה
09/02/2008 | 17:23 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום דניאל, קראתי בעניין את פנייתך המעמיקה והאינטליגנטית. אם אתה מדגיש את המחסור בכישורים חברתיים, הייתי ממליץ לך לפנות לטיפול קבוצתי המיועד לבני גילך. תוכל להיעזר באתר הבא למציאת קבוצה כזו: www.igroups.co.il וכן להצטרף לאחת מקבוצות התמיכה של איגי: www.igy.co.il. ייתכן, עם זאת, שכדאי לשקול טיפול פסיכולוגי פרטני במקביל. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com/shrink-friendly

18/02/2008 | 14:07 | מאת: רועי

דניאל שלום, אני חושב שהמקום הטוב ביותר להתחיל לפתח קשרים חברתיים ואישיים הוא במקום עבודה או לימודים. לא ציינת האם יש לך מגבלות מסוימות לעבוד (פרט לעניין החברתי) אבל הייתי לוקח את ההתעניינות הנפלאה שיש לך בזכויות אדם (שהיא רק לזכותך) ומנסה להשתלב באחד הארגונים או העמותות (תוכל להיעזר למשל באתר שתי"ל:http://www.shatil.org.il/ בהצלחה!

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים