בעיות

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

14/09/2007 | 13:37 | מאת: זוקי

ד"ר שלום רב, יש לי בעיה שמלווה אותי מספר חודשים. אני בן 25, מעולם לא נמשכתי פיזית לגברים (הייתי יכול להכיר ולפרגן לגבר אבל לא באופן מיני), ואני מקיים אורח חיים סטרייטי לחלוטין. לאחרונה הייתה לי חברה שבמהלך הסקס איתה היו לי נפילות - פשוט לא עמד לי. החברה היתה מאוד יבשה בסקס ולא עמדה בציפיות שלי, נורא אהבתי אותה וחשקתי בה, אך שהתחלנו לקיים יחסי מין, היא היתה נורא יבשה וקשה בסקס. זה הלחיץ אותי וניסיתי להתאים עצמי אליה, מרוב המחשבות על איך וכיצד לעשות את זה, הסקס איבד מהספונטניות ומהמחשבות פשוט לא עמד לי. לימים הבעיה הסתדרה, דא עקא, במהלך התקופה הזאת התחלתי לחשוב לעצמי שאולי אני בעצם גיי, נלחצתי מאוד מהמחשבה הזאת ונכנסתי לחרדות קשות שהפריעו לי (לא יודע למה נלחצתי כ"כ... פחד לאכזב את הקרובים או אי רצון לוותר על אורח החיים הקיים... כמו כן הבנתי שיש לזה ממש טיפול תרופתי) אבל בכל אופן ממש נלחצתי. התחלתי לקרוא בפורומים הודעות של מתלבטים (בעיקר מבולבלים שמתכחשים לנטייתם) וכאילו התחלתי "לאמץ" את מה שקראתי, כלומר את הבעיות שלהם. מה שקרה הוא שכל גבר שראיתי נלחצתי וחשבתי אם אני נמשך אליו, זה בלבל אותי מאוד. הבעיה היא שזה יצא מפרופורציה, אני מוצא עצמי חושב מחשבות כאלה על מכוערים (דעה אישית כמובן), שמנים ואנשים לא מושכים בעליל. המחשבות האלה גורמות לי ממש לגועל ואני מרגיש שפוגעות בי, זה מין חדירה למרחב האישי שלי, למרחב המחשבתי. שאני חושב על סיטואציות מיניות עם גברים זה בעיקר מעורר בי תחושה לא נעימה ומוריד לי את המצברוח. לימים נפרדתי מהחברה, והתחלתי לנהל אורח חיים סטרייטי שוב, ככל הנראה אני לא גיי מאחר ואני מוצא עצמי ממש נהנה ממגע אישה (כמו בעבר), מתגרה וגומר (קראתי תגובתך מהימים האחרונים בה אמרת למישהו "להקשיב" לאיבר מינו, איבר מיני בהחלט מאותת לכיוון הנשי ועומד כאשר אני בא במגע ולו הקל עם נשים). אבל המחשבות האלה מאוד מציקות לי. מילא אם הייתי חושב על גברים מושכים, אבל אפילו גבר לא מושך עלול להכנס לי למחשבה וזה מבאס אותי. מפח הנפש מלווה אותי מרגע שאני פוקח את עיני ועד שאני הולך לישון. כאשר אני שותה אלכוהול זה גם נעלם והנטייה הטבעית שלי היא נשים (מה שגם מפחיד אותי, שלא אתמכר לטיפה המרה...). מה זה מין יצר מזוכיסטי? כי המחשבות אודות גברים לא כ"כ עושות לי טוב... כמו כן, המחשבות האלה ערערו לי את הבטחון במשיכה שלי לנשים (אני חושב שלאחרונה זה משתפר) והוציאו לי את החשק המיני. אפילו אחרי קטע מהנה עם נשים, אני שוב שואל את עצמי, אולי אני לא באמת נמשך אליהן? אין בעיה עם דו מיניות, אבל משום מה נראה לי שגם הקיצוניים ביותר במשיכתם לגברים לא חושבים על כל גבר בצורה מינית ומגיבים אחרת למחשבות (מתגרים). איך ניתן לסלק את המחשבות המעיקות האלה? אני אופטימי לגבי זה, אבל זה פשוט גורם לי אי נוחות לחשוב על מכרים ותיקים שלי איתי במיטה (במיוחד שזה לא ממש מגרה אותי...) תמיד הייתי ידוע כאדם חושב - אולי יתר על המידה - אבל ידעתי להסתדר עם המחשבות, כאן פתאום המחשבות מעיקות עלי, ממאנות לעבור ומתנגדות לי. נראה לי מוזר, אשמח לשמוע דעתך.

לקריאה נוספת והעמקה
14/09/2007 | 14:08 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום זוקי, תנאי הכרחי להגדרת הומוסקסואליות הוא משיכה מינית ועוררות מינית למראה גברים, דבר שלא קורה באופן חד-משמעי אצלך. במקרים מסוימים מחשבות מטרידות אודות משיכה מדומה לבני אותו מין הן חלק מהפרעה אובססיבית, אך השערה זו צריכה להיבדק במסגרת ייעוץ מקצועי פנים אל פנים. במידה וזה אכן המצב, ניתן לטפל במחשבות הטורדניות כמו בכל אובססיה אחרת, ע"י טיפול התנהגותי-קוגניטיבי. מומלץ, אם כן, לפנות למטפל גיי-פרנדלי שיש לו גם ניסיון בטיפול בגייז וגם ניסיון בטיפול באובססיות כדי שיוכל לעשות אבחנה דיפרנציאלית. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com/shrink-friendly

14/09/2007 | 14:09 | מאת: זוקי

תודה, אז אתה אומר שהתופעה היא מוכרת (או לפחות כך אתה משער)? אם אני מבין נכון מחשבות אלה הם לא נחלתם גם של גייז או דו מיניים? כלומר, מחשבות טורדניות כאלה זה לא דבר שמעיד על משיכה, וגם אם יש משיכה היא עשויה להיות ספציפית לאובייקטים מסויימים ולא לכל מה שזז... האם הטיפול בתופעה הזו הוא מוכח כיעיל? האם כולל תרופות או שניתן להשתחרר מזה ללא כימיקלים? לפעמים אני מרגיש שזה משתחרר, אבל לעתים חוזר שוב וההרגשה הלא נעימה מלווה. כמו כן, האם כאבים בחזה ועייפות עשויים להגרם מחרדה?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים