הגדרה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

06/08/2007 | 23:49 | מאת: דני

שלום ברצוני לדעת מהי ההגדרה של משיכה? תמיד נותנים הגדרות מופשטות שלא מובנות ברמה המוחשית. האם משיכה לאדם היא רצון לקיים יחסי מין עם האדם? וגם האפשרות להגיע לזקפה ממראה אותו אדם? האם יש עוד משהו או שזה הכל?

07/08/2007 | 09:07 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום דני, משיכה היא התעוררות של גירוי מיני למראה גבר או אישה. הזיקפה והרצון לקיים יחסי מין עם אותו אדם אינם תנאי הכרחי שחייב להיכלל במשיכה, משום ששניהם מושפעים ע"י עכבות אישיות ונורמות חברתיות. למשל, כאשר בצד המשיכה מופיעה פחד (נניח, הומופוביה) הדבר יכול לגרום לאינהיביציה של הזיקפה וכידוע קשה להגיע לזיקפה בזמן חרדה. כנ"ל לגבי הרצון לקיים יחסי מין: אדם יכול להימשך לגבר, למשל, אך להרגיש התנגדות לכך בגלל נורמות חברתיות ולכן, בשורה התחתונה, ירגיש משיכה והתנגדות לה. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com/shrink-friendly

07/08/2007 | 23:40 | מאת: דני

שלום רב ותודה על התשובה בעצם הבנתי מדבריך את הדברים הבאים: 1. משיכה היא התעוררות גירוי מיני והתעוררות הגירוי היא הגעה לזקפה או רצון לקיים יחסים בלבד, ממראה של מין מסוים . 2.משיכה יכולה להתקיים גם ללא הגעה לזקפה או רצון לקיים יחסים משום שיכולים להיות פחדים/חרדות שמשתקים את התופעות האלה. קודם כל תקן אותי אם הבנתי לא נכון. שנית,אם כך איך בן אדם יודע שהוא אינו נמשך למין מסוים? הרי לפי הגישה הזאת כל אדם שאינו מקבל זיקפה ממראה מין מסוים, יכול לחשוב שזה אולי בגלל החרדה ששיתקה אותו (והרבה אנשים חרדים לנושא) או שלא קיבל זיקפה משום שבאמת לא נמשך למין המסוים. איך אם כך באמת מודדים משיכה/אי משיכה?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים