שיעור ההומואים, הלסביות והבי-סקסואלים באוכלוסיה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

21/05/2007 | 00:55 | מאת: חיים

ד"ר גידי רובינשטיין שלום רב, חשוב לי מאד לדעת מהו שיעור ההומואים, הלסביות והבי-סקסואלים באוכלוסיה. מלבד מיתוס עשרת האחוזים, המבוסס על ממצאי מחקריו של קינסי בנושא, קראתי מחקרים רבים בעלי ממצאים סותרים: כאלו המחזקים את ממצאי מחקריו של קינסי, ומצביעים על כך ששיעורם באוכלוסיה הוא אכן 10%, ממצאים המרמזים על שיעור נמוך יותר שנע סביב 5%-7% , סקרים המצביעים על שיעור של 2%-3% , וכמו כן קיימים גם מחקרים המצביעים כי שיעורם של ההומואים, הלסביות והבי-סקסואלים באוכלוסיה עומד על אחוז אחד בלבד! (האם יתכן ומדובר בשיעור נמוך כל כך?) כפי שאתה בודאי מבין, הממצאים הנ"ל מאד מאד מבלבלים. לכן, אודה לך מאד אם תשיב על שאלותי הבאות: א.מהי הסיבה לשונות הרבה כל כך בין תוצאות המחקרים בנושא? ב.מהו, להערכתך ומתוך הידע שיש לך כפסיכולוג קליני מומחה בתחום, שיעורם האמיתי באוכלוסיה? האם, לדעתך, חלה עליה במספרם של אנשים בעלי אורינטציה חד-מינית לאורך השנים? בכבוד רב, חיים ל.

לקריאה נוספת והעמקה
21/05/2007 | 09:25 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום חיים, כמעט כל המחקרים שנעשו על הומוסקסואליות בכל נושא אינם מבוססים על מדגמים מייצגים, משום שמדובר במיעוט מסתתר. כאשר עורכים את המחקר על מטופלים הומוסקסואלים, ברור שהמדגם סלקטיבי ואינו מייצג אנשים שלא פנו לטיפול. כשעורכים את המחקר בקרב הומוסקסואלים מוצהרים המבלים במקומות בילוי של גייז או הנמנים על אגודות וארגונים של גייז, המדגם אינו מייצג את אלה שנמצאים בארון ואינם מגיעים למקומות אלה. בשאלון של קינסי ובשאלונים דומים שהופצו באוכלוסייה הכללית השאלה הייתה אם לאדם היה מגע מיני כלשהו עם בן מינו ומכאן עשרת האחוזים המפורסמים, הכוללים גם מי שהיה לו מגע מיני אחד, מה שלא מעיד בהכרח על אוריינטאציה הומוסקסואלית. המקור המהימן ביותר שנתקלתי בו ומבוסס על מספר רב של מחקרים מדבר על כך שרוב המחקרים שנעשה בהם שימוש במדגמים מייצגים מציעים שלפחות 3-6% מאוכלוסיית הגברים הבוגרים בארה"ב הם הומוסקסואלים ואחוז נמוך במקצת של נשים לסביות. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com/shrink-friendly

21/05/2007 | 15:24 | מאת: חיים

לד"ר רובינשטיין- רב תודות על תשובתך המעניינת. חג שמח!

21/05/2007 | 15:27 | מאת: חיים

אה... רציתי רק לשאול האם הנתונים שציינת כוללים גם את הבי- סקסואלים? בכבוד רב, חיים ל.

21/05/2007 | 23:32 | מאת: חיים

לד"ר גידי רובינשטיין שלום ורב תודות על תשובתך המפורטת. מה שאני לא מבין, הוא האם הנתון שציינת, שלפיו לפחות 3%-6% מהגברים הם הומוסקסואלים, מתייחס להומואים בלבד, או שהוא כולל בתוכו גם גברים בי-סקסואליים. אודה לך על התיחסתך לשאאלתי. בכבוד רב, חיים ל.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים