חיסול הורידים במנח אנכי

דיון מתוך פורום  ורידים וכלי דם

27/03/2015 | 23:03 | מאת: רונן

ד"ר יאיר גלילי שלום רב, לפני כ-5 שנים עברתי צינתור וריקוצל בשיטת גת גורן. בטופס הטיפול נכתב באנגלית "חיסול כול הורידים במנח אנכי". בעקבות הפרוצדורה האשכים ש צנחו במספר ס"מ ונוטים אחורה בין הירכיים, ושק האשכים שלי נהיה רפוי. מלבד ההשפעות האסטטיות והתיפקודיות (האשכים לא מתקבצים בגירוי מיני), אני חווה בעיה מתמשכת בהליכה יציבה - הרגלים שלי רועדות לפעמים וקשה לי להזיז אותם בחופשיות. אני מקשר את זה לתחושה היומיומית ששריר בין האשכים והירכיים תפוס כול הזמן. האם נתקלת כבר בהשפעה כזאת, והאם יש משהו שיוכל לעזור לי? אורולוג של הקופה לא מכיר את הפרוצדורה ולא יודע על מה אני מדבר...

לקריאה נוספת והעמקה

שלום כאשר תפנה בפעם הבאה לבדיקת אורולוג מציע שתסביר לו שהשיטה שבה טופלת כוללת החדרת צנתר דרך המפשעה לווריד המפשעה ולווריד הראשי בבטן ודרכו לווריד האשך לאחר מעבר בווריד הכליה לרוב השמאלי. באמצעות הצנתר חוסמים את ווריד האשך וחלק מענפיו. התופעות אותן אתה מתאר לא מופיעות בד''כ בעקבות פעולה כזו. עם זאת, ממליץ שתפנה שוב לבדיקת אורולוג [נוסף] שיבדוק את התלונות שציינת ויברר האם קיים קשר לטיפול אותו עברת.

03/04/2015 | 15:56 | מאת: רונן

ד"ר תודה רבה על התגובה. חשוב לי לשמוע עצה ממישהו מחוץ לאורולוגיה כי נראה שלאורולוג שביקרתי חסר ידע שקשור לפרוצדורה הספציפית הזאת. אוסיף ואומר שה"שיטה" שלהם היא לחסל את שני הצדדים ללא הבחנה ולכן הצנתר היה תחילה בשמאל ואחר כך, בפיתול מסובך, בימין. אם מישהו קורא את הפוסט הזה ושוקל לעבור את הפרוצדורה, אני יכול רק לומר שאני מתחרט עליה מדי יום. אשמח ליצור קשר עם מטופלים אחרים לשיתוף והבנה.

מנהל פורום ורידים וכלי דם