שאלה בדבר הזעת יתר ,פגיעה במערכת האוטונומית.
דיון מתוך פורום ורידים וכלי דם
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר' יאיר גלילי היקר שלום. אני בן47 ,נפגעתי בתאונת דרכים חזיתית לפני שנתיים ,פגיעת ראש,דימום תוך מוחי גדול(כולל פגיעה בקו האמצע) ,פגיעות פנימיות ואורטופדיות,חיי ניצלו הודות לניתוח מוח וניקוז הדימום,לאחר מכן טופלתי בדקסמטזון במשך שנה לספיגת הבצקת המוחית+ דפלפט לטיפול בהתקפים אפילפטיים. אני מאז התאונה סובל מהזעת יתר מוגברת בכל הגוף :ראש,גב,בטן,רגליים . בבדיקה נוירוקוגנטיבית שנערכה לי קבע נוירולוג בכיר שמקורה של הזעת היתר הוא בפגיעה במערכת האוטונומית במוח כתוצאה מהחבלה המוחית. שאלתי: איזה תחום רפואה מתמקד בבעיה ? וממי עלי לקבל יעוץ? תודה מראש על תשובתך.
ממליץ שתפנה לנוירולוג וכן לרופא עור. ניתן להקל על הזעת יתר בכפות הידיים ובבתי השחי באמצעות ניתוח טורקוסקופי לניתוק העצבים הרלוונטיים להזעה אולם שאר האיזורים ימשיכו להזיע. את הניתוחים מבצעים בד''כ כרורגים כלי דם. ישנם גם טיפולים בהזרקות של בוטוקס שנעשים ע''י פלסטיקאים או רופאי עור ודורשים חזרת הטיפול כל שנה לערך. נעשים במסגרת פרטית.