תינוק הפסיק לינוק עקב פציעה בחניכיים

דיון מתוך פורום  הנקה

06/09/2013 | 10:08 | מאת: נגה

ביום שני אחרהצ התינוק שלי שהוא בן שנה וחודשיים נפל ונפתח לו פצע בחניכיים, דבר שמנע ממנו לינוק בשל הכאב. עד הפציעה הזו הוא ינק ללא כל בעיות וללא כל מגבלות מצידי (לפי דרישה) והיה מאוד מאוד קשור לשד, שסיפק עבורו גם פונקציה של מוצץ. בינתיים עברו ארבעה ימים ואני שואבת חלב למניעת גודש וגם על מנת לתת לו חלב ולהבטחת המשך ייצורו, שכן אני מאוד רוצה להמשיך להניק ומאוד אצטער אם ההנקה תסתיים בטרם עת ובנסיבות כה מכאיבות. לצערי הרב הוא מסרב לגשת אל השד וממש בוכה כשאני מניחה אותו בחיקי. הסברתי לו שהפצע מחלים ועכשו פחות כואב לו הרי הוא אוכל ושותה. אני מראה לו את השד, נותנת לו להתקרב אליו באופן עצמאי ובקצב שלו , מסבירה לו שהיא חמים רך ונעים והחלב מחכה לו. ביומיים הראשונים נתתי לו לשתות מים וחלב בכוסית שכן לא הצליח לכווץ את שרירי פיו לפטמת הבקבוק, אך כבר יומיים שהוא כן משתמש בכוס שתיה מותאמת לגילו ובבקבוק לשתיית החלב. ניכר שהמיומנות הטכנית חזרה לתפקוד, אך הוא חושש מבחינה רגשית וניסיונות הקירוב שלי בינו ובין השד אינם צולחים בינתיים. השאיבות הולכות ומתארכות והכמויות קטנות. בתחילה שאבתי 200 מ"ל בחצי שעה, וכיום 150 מ"ך ב40 דק, כשההחלב מתחיל לצאת רק לאחר כרבע שעה עם המשאבה "(דו"צ של מדלה, freestyle)/ אני מרגישה שאני על זמן שאול, אנא עזרי לי להחזיר את ההנקה

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2013 | 18:33 | מאת: עדי יותם

נסי להפסיק לכמה ימים את הניסיונות אך אל תתני לו לשתות מכוס ייעודית או מבקבוק, אלא רק מכוס רגילה. אל תחששי שהחלב יתייבש - בגיל זה הוא יחזור מהר מאוד. במקום זאת נסי הרבה מגע קרוב אחר, השכיבי אותו במיטה שלך כשאת לצדו והרדימי אותו כך, קחי אותו במנשא, עדיף כשאת בלי חולצה וחזייה והוא בלי חולצה, עשי לו אמבטיה משותפת איתך, ונסי להניק אותו מתוך שינה. סיכוי טוב שיחזור לינוק תוך כמה ימים אך אל תציעי לו באופן אקטיבי פרט להנקה מתוך שינה. בהצלחה!

07/09/2013 | 21:54 | מאת: נגה

לפני הכל, רב תודות על המענה בחג- והמשמח מכל- ההנקה חזרה!! אני ממש מאושרת. עשיתי כעצתך באשר למגע עור לעור ושינה משותפת, ולפנות בוקר הוא החל לינוק, לאחר שייחלתי שיתעורר במהלך הלילה. פשוט כל כך כיף לקבל עיצות מקצועיות וזמינות ברמה כה גבוהה. שנה טובה :)

מנהל פורום הנקה