מוצקים

דיון מתוך פורום  הנקה

09/06/2013 | 12:12 | מאת: אורית

שלום, התינוקת שלי בת 8 חודשים יונקת. ניסיתי להתחיל לתת לה מוצקים בגיל חצי שנה אך זה עשה לה אי נוחות בבטן, כאבי בטן, עצירות חוסר שקט והתעוררה המון בלילה...לכן עשיתי לה קצת הפסקה עם המוצקים. ראיתי שהיה קצת שיפור, אך כולם מסביבי טענו שהיא חייבת בגילה כבר להתחיל לאכול מוצקים לכן חזרתי לזה שוב...היום היא בת 8 חודשים היא משתפת פעולה כשאני מאכילה אותה בכפית, לא הגענו לכמות של מנה שלמה במוצקים אלא לרבע כוס בערך של פירות/ירקות. עדיין היא סובלת מאוד, יש לה עצירות, חוסר שקט...אני לא יודעת אם בכלל נכון לה עכשיו המוצקים האלה, אני ממש מותשת כבר...מה דעתך בעניין..? האם הנקה היא לא מספיקה לצרכיה כרגע...? האם להמשיך במוצקים למרות הכאבי בטן..? וכמה זמן אחרי הנק כדאי להציע מוצקים אם כן..?

לקריאה נוספת והעמקה
09/06/2013 | 14:07 | מאת: אלן שיין

היי אורית,\ זה גיל שמתחילים להנות מהמוצקים - גיל שמתיישבים לבד ללא עזר, גיל שמתחילים עם השיניים - ואם עדיין אין לה זה אחד הסיבות לחוסר האה או רצון לאכול מוצקים. כולם אוכלים בסוף אבל רק כאשר הם מוכנים מבחינה מערכתית. לא כל תינוק בגיל הזה מוכן. לפעמים חסרים להם כמה שבועות של התפתחות אם נולדו קצת לפני הזמן - ולפעמים לא. צריכים להסתכל על התינוקת כדי לבחון אם אכן היא היגיע לבשלות כזו שמאפשרת לה לאכול "כמו גדולה". לא צריך להיות לחץ מסביב ועדיך לתת לה להכניס את החתיכות לפה - כי זה מצליח בדרך כלל שיש לה את השליטה ולא אוכלת כי את מאכילה אותה. תני לה להוביל אותך. גם אם זה קצת "מלכלך!!" המוצקים עדיין לא מחליפים ארוחה חלבית. יקח עוד זמן לכן אין כל דאגה שהיא לא תקבל את מה שהיא צריכה. יש הכל בחלב שלך. לכן יש להיניק כרגיל והמוצקים באים בתור תוספת להנקות. לאט לאט היא והבטן שלה יתרגלו למוצקים. בהצלחה אלן

09/06/2013 | 23:10 | מאת: אורית

תודה על תשובתך אלן, רק רציתי לציין שהיא דווקא כן מראה לאחרונה שהיא נהנית שאני נותנת לה מוצקים,וכן פותחת את הפה ומשתפת פעולה... אני נותנת אומנם רק מחיות ולא חתיכות שלמות שהיא יכולה לאכול לבד, וכמובן שהיא מנסה לתפוס את הכפית כשאני מאכילה, אבל זו פחות הבעיה...הבעיה היא הכאבי בטן והעצירות וכל החוסר שקט הזה...אין לה שום שן עדיין...והיא לא מתיישבת לבד עדיין. האם זה מצביע על כך שהיא אינה בשלה למוצקים מבחינה מערכתית כפי שציינת? ואם לתת מוצקים כתוספת להנקה, אז כמה זמן אחרי הנקה לתת לה ובאיזה כמות..?

מנהל פורום הנקה