פחד מחלב אם שיגמר

דיון מתוך פורום  הנקה

18/12/2012 | 09:23 | מאת: רעות

שלום רב, בני בן 3 חודשים עד עכשיו ינק הנקה מלאה, מדי פעם הייתי שואבת ונותנת לו בקבוק על מנת שיתרגל לשניהם והוא מקבל את שניהם בצורה מצויינת. בשבוע האחרון אני חשה שאין לי חלב בשדיים, גם כשאני מנסה לשאוב, לא יוצא הרבה, והתינוק שלי מתוסכל ובוכה בכל הנקה מה זה אומר? איך אוכל לדעת האם נגמר לי החלב? ומדוע הוא נגמר אם אני מניקה בלבד כל 3 שעות. יש לציין שהוא נולד עם לשון קשורה אך עבר התרת לשון בגיל חודשיים ומאז ההנקה הסתדרה. לפני כן היה לו מאוד קשה לאכול ושנינו היינו בוכים יחדיו.. אשמח מאוד לתשובה, כי כל יום שעובר- המצב מחמיר תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
18/12/2012 | 15:20 | מאת: אלן שיין

שלום לך רעות, החלב לא נגמר. מאוד מאוד מאוד נדיר שפתאום לאחר כמה חודשים של הנקה מוצלחת החלב נגמר. יש תמיד סיבות אחרות - אם לחץ נפשי - גירושין משהוא מאוד חמור שמפשיע בכלל על רווחת האם. יש תופעה מאוד ידועה שבגיל 3 חודשים יש הרגשה ותחושה שאין חלב כי השדיים די מתרגלים להנקה בכלל וכבר אין את המלאות שבא בהתחלה בגלל חוסר איזון בין ההיצע והביקוש.. אבל ממש זה לא אומר שין מספיק. אני בטוחה כשאת לוחת אז את רואה שיש חלב. גם בשאיבה אם את לא שואבת בצורה תדירה ולעיתים מאוד קרובות באופן קבוע אז אי אפשר לצפות שכמות החלב יהיה מספיק גם להיניק וגם לשאוב. גם אם יש "פחות" חלב - שזה קורה כאשר נותנים מוצץ מלאכותי (הרי השד הוא מוצץ הטבעי) בקבוקים - שסותמים את המעיים לאורך זמן יותר מאשר יניקה הישר מן השד, תינוק יכול להתחיל ללכת יותר שעות בלילה - ישן יותר אז יש פחות חלב כי פשוט התינוק אוכל פחות. ככל שהיא מרבה לינוק כך כמות החלב תגדל. אז אם יש פחות אז תתחילי לשאוב יותר. גם כשמיניקות רק מצד אחד כל פעם זה יכול פתאום לספק פחות ממה שהיית מייצרת אם היה יונק משהם מההתחלה. בלי לראות מאוד קשה לקבוע - אבל אם תנסי להגדיל את התפוקה זה אמור להצליח. ולא -אז יש לפנות ליועצת הנקה מוסמכת IBCLC כדי שהיא תבחן מה קורה אצלכם. ניתן למצוא כזו באתר של האיגוד המקצועי של היוצעות: www.iaclc.org.il בברכה אלן

18/12/2012 | 22:49 | מאת: רעות

לקחתי כל מילה שאמרת, ואני נאחזת בה בחוזקה בתקווה שאכן כך יהיה. כמובן שאיישם את עצותייך, בציפייה מרובה שהפסימיות שלי תעלם ושאולי חוויתי פרנויה קלה. אני די אבודה, אז כל עצה מתקבלת בברכה תודה רבה לך:)

מנהל פורום הנקה