פטריה בפטמה ואולי גם סדק
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בתי בת 9 חודשים ניזונה מהנקה בלבד + קצת מוצקים, התגלתה לה פטריה בשפה ואצלי במקביל כאבים עזים בפטמה. רופאת ילדים נתנה לשתינו למרוח דקטרין. שאלתי היא האם ניתן להמשיך להניק למרות כאבי התופת, כלומר, האם ההנקה לא מונעת את ההחלמה (אני לא שואבת ולא מעוניינת להתחיל כעת). שאלה נוספת, חשבתי שאולי יש לי גם סדקים בפטמה כי יש לי כאבים חזקים, ויתכן שהיבחנתי בסדק קל, האם גם אלו יעברו לאחר שתחלוף הפטריה?האם ניתן למרוח את המשחה כמו הוואזלין במקביל למריחת דקטרין? תודה מראש.
היי חגית, אם את אותה חגית עם התינוקת עם השלפוכית - אז הכאבים באים לרוב בגלל התנוחה. אם הייתה פטרייה - אז לרוב רואים את זה על לשונה ולא על השפה. בכל אופן, אם את רואה שאין כל שינויי לאחר מספר ימים עם הטיפול אז כדאי לבדוק את התנוחה. בכל מקרה - גם אם זה כאב בגלל פטרייה או בגלל תנוחה לקוייה - אז אפשר להיניק ושהפיטמות יתרפאו - אבל רק בתנאי שאת מתקנת את התנוחה. אם התינוקת יונקת נכון - אז עם כל שלוק - היא מכניסה את הפיטמה יותר עמוק לחלל הפה שלה. זה מרחיק את הקצה מלחץ של החניכיים. גם תרגישי אחרי דקה - הקלה גם כשאת מיניקה. מאחלת לך החלמה מהירה! שבוע טוב! אלן