התייעצות

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

09/03/2015 | 18:03 | מאת: אלי

שלום אנחנו הורים לשני ילדים ילדה בת 21 מערכת יחסים מצוינת וילד בן 20 חייל . יש לנו בעיה חמורה עם הילד . במשך השנים לא הצבנו מספיק גבולות ובדר"כ הוא היה מקבל את מה שהוא רוצה בלי להתאמץ. בבי"ס כל פעם שהיתה בעיה אנחנו היינו מתערבים עם מנהלת הבי"ס שיעורים פרטיים בלי הפסקה ועוד ועוד . הוא התגייס ליחידה קרבית ואחרי תקופה קצרה חיפש הנחות ועזרה עם המפקדים כדי לשפר את היציאות הביתה ואת תנאי השירות שלו . בחודשים האחרונים חלה הדרדרות רבה שנובעת בעיקרה שהוא לא מקבל מספיק כסף והוא מקבל בגבול הסביר ויכוחים על אוטו חופשי שלא תמיד ניתן . הכבוד להורים הוא אפסי ! לא פעם יש קללות שאני מתבייש להעלות אותן על הכתב ואתמול בשיא החוצפה הוא נתן אגרוף חזק לאשתי שגרם להתפרצות בכי מבחינתנו ואמרנו לו שאין לו יותר מה לחפש בבית אם הוא העז להרים יד על הורים ולדבר בשפה אלימה ביותר כלפינו . כרגע הוא בצבא ואיננו מעונינים שהוא יגיע הביתה גם מפאת חשש חלילה לאלימות נוספת. מה עושים ???????? אשתי לא מוכנה ובצדק שהוא יכנס הביתה ואינה מוכנה יותר לראות אותו . אני בהחלט מסכים איתה כי הפגיעה היא קשה ביותר .האם לפנות למפקדים בצבא ? שלא יווצר מצב שישחררו אותו בגלל זה ואז יהיה יותר גרוע . אנחנו לא רוצים לראות אותו לפחות לא בשלב זה . מה עושים ?

לקריאה נוספת והעמקה

אלי הבעיה שאתה מפרט מורכבת מכדי שתוכל לזכות בתשובה פשוטה ותמציתית. לכן, בכל מקרה אני מציע שתפנו לפסיכולוג, או מטפל אחר שהינו "מומחה לטיפול משפחתי").רצוי יחד עם בינכם (אגב, למה אתה קורא לו "ילד" ? לפעמים, זה מלמד על מורכבות הבעיה), או אף, בלעדיו בשלב ראשון. להערכתי, חשוב מאד שתשכילו לחדש ולקיים אתו דיאלוג פתוח וכנה, מאשר להיגרר למניעת חזרתו הביתה והעמקת הנתק ביניכם.

18/03/2015 | 18:44 | מאת: אלי

שלום.תודה על תשובתך .הבעיה באמת מאוד מורכבת.אשתי בצדק מבחינתה לקחה את הפגיעה המילולית והפיסית בצורה מאוד קשה כך שבנקודת זמן הזו היא לא מוכנה לשמוע על כלום ומבחינתה אין לה שום ענין לדיאלוג כזה או אחר גם ברמה של ויתור כלשהו עליו.אני יותר ממבין את הפגיעה ויחד עם זאת אני קרוע מכל הסיטואציה.בינתיים אני מניח שבחופשת סופש הוא מתגורר אצל חברה שלו אך אי אפשר לדעת כמה זמן זה יימשך.גם טיפול שלנו בשלב זה היא לא מוכנה לשמוע.בנקודה הזו מה אתה מציע לעשות ? תודה

אלי אני מתרשם שהסיטואציה המורכבת אליה נקלעה משפחתך מעיקה עליך. ניתן להבין זאת. לדעתי ובתשובה לשאלתך, קיימות האופציות הבאות : 1.לא לעשות דבר ולתת להתפתחויות להכתיב את תגובותיך הבאות. 2. לפנות ליעוץ אישי, כדי להיטיב ולהבין הסיטואציה ולבחון דרכי התמודדות אפשריות. בשבילך לפחות.. 3. להתעקש על כך שאתה ואשתך תפנו ליעוץ זוגי ולו כדי ליישר ההדורים והעמדות הנראות כסותרות, ביניכם.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה