דרך מומלצת לפנייה לאחות בעת טיפול רפואי

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

04/04/2018 | 13:29 | מאת: אייל

אני משמש מלווה להורה מבוגר במהלך אשפוז. הליווי שלי הוא למעשה ניהול המחלה לצורך איתור שגיאות טעויות ומחדלים (יש לא מעט). לצורך זה אני מעורב יותר ממלווה או חולה רגיל ושואל בכל פרוצדורה מה נעשה (לדוגמא מה התרופה שניתנת ומה המינון), מבקש לדעת מה שם המטפל, מבקש לעיתים שיבצע פעולות מסוימות (לדוגמא לקבע עם פלסטר את צינורית האינפוזיה כדי של תתנתק). בנוסף אני נשאר במהלך טיפולים שמבוצעים (בהתאם לחוק זכויות החולה). הפניות שלי לצוות הן קצרות ועינייניות ואני משאיר להם מרחב לטיפול הנדרש. אני לא מערב את הצוות בקשר לשיקולים שלי או למטרות שלי. ההתלבטות שלי מה הדרך היעילה לפנות על מנת להפחית התנגדויות והרגשה לא נוחה של הצד השני?

אייל תבורך על תפקידך החשוב. קשה לתת המלצות ספציפיות, בנושא די מורכב של תקשורת בינ-אישית, מבלי להתייחס לשאלות או דוגמאות ספציפיות. תוכל להסתייע ודאי במאמרים או אפילו ספרים בנדון. כללית, הייתי מציע שתתנהל באופן מכבד (לאחות ושאר הגורמים הרפואיים), תוך גילוי הערכה לתפקידיהם הלא פשוטים והבעת מוכנות להיעזר בהם.

07/04/2018 | 08:26 | מאת: אייל

תודה על התשובה התמציתית והמדויקת. ברשותך אוסיף לטובת הארחים שכדאי גם ליצור אמפטיה וקשר ריגשי של הצוות לחולה באמצעות שיתוף של הצוות במצוקות שלך ושל החולה (אנחנו מאוד דואגים לו...) ולספר קצת על המשפחה של החולה.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה