גידול בקיבה

דיון מתוך פורום  תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות

24/04/2012 | 17:59 | מאת: סיון

שלום רב, לאבי התגלה גידול סרטני בקיבה. גודלו של הגידול מוערך להיות 4 ס"מ והכירורג שהלכנו אליו אמר שהוא קיים לא יותר משנה. בבדיקת ה CT שנערכה לא נראו גרורות ולכן נקבע טיפול כימותרפי מקדים של 3 קורסים ניתוח כירורגי ולאחר מכן 3 קורסים נוספים. שאלותי הן: 1. האם הגילוי נחשב למוקדם? 2. האם גודל גידול מעיד על משהו? גדול/קטן? 3. בשבוע הבא אנו עורכים PET-CT, מה הסבירות למצוא גרורות ובאם נמצאות גרורות האם זה הופך את המחלה לסופנית? 4. אם הניתוח מצליח ומוציאים את הגידול, האם ניתן לשרוד את המחלה? האם יש אנשים שחיים גם אחריה? (האם מישהו ניצח את סרטן הקיבה או שרק האריך חיים?) אני מתנצלת על שאלות אלה... הן פשוט שאלות שלא יכולתי לשאול את הרופא בנוכחות אבי. ומצטערת עם כל ה"אם" אני יודעת שזהו לא מדע מדוייק... תודה רבה רבה, סיון.

לקריאה נוספת והעמקה

1. קשה להתחייב, זה לא ממש קטן אבל יכול להיות שטחי וממוקם ואז זה יחסית מוקדם 2. גדול משמעו שהגידול שוהה יותר זמן, ולכן התפתח יותר, עם יותר סיכוי להתפשטות 3. קשה להעריך סבירות, אם יש גרורות אז לא ניתן לרפא אבל אפשר לחיות עוד חודשים רבים 4. כן, בהחלט. ניתן לחלות ולהחלים.

25/04/2012 | 00:01 | מאת: סיון

התרופות שניתנו לו הן : CISPLATIN+EPIRUBICIN+XELODA אולם הבנתי שניתן להשתמש גם בהרצפטין כעזר... האם מומלץ? איך בודקים את קיום הרצפטורים בגידול? האם אתה מכיר כירורג קיבה טוב מהמרכז שאתה יכול להמליץ לי עליו? כי עד עתה התייעצנו עם כירורג ושט (כי לא ברור אם הגידול בקיבה העליונה או גובל בחלק מהושט) ואני לא בטוחה האם כדאי להמשיך עימו אם זה לא תחום התמחותו (למרות שהוא נחשב למצויין) - מה אתה חושב?

מנהלי פורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות