רוצה הריון אבל לא ממש רוצה

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

18/12/2007 | 16:16 | מאת: ג'ודי

שלום אני בת 27 נשואה+ תינוק מדהים בן 10 חודשים. אני יודעת שאני רוצה עוד ילד אבל הפחד מהריון ולידה נוספים מדחיק בי כל פעם את המחשבה. בעלי מידי פעם אומר שהוא מוכן לעוד אחד, אני אומרת לו קל לך לבקש כי אתה לא צריך לסבול 9 חודשים לעבור לידה ואח"כ לקום אינספור פעמים בלילה....וכו.. אבל אני יודעת שאני רוצה ואני לא אומרת. הענייןהוא שהפחד שלי נובע מהמציאות של ההריון הראשון שלי, היו לי בחילות קשות, עצירות איומה, מיגרנות, צירים מוקדמים עם אשפוז ושרירן מחוץ לרחם. הכי קשה היה לי שבלידה נקרעתי ממש רגע לפני הסוף ועשו לי תפרים חיצוני ופנימי, לקח לי חודש וחצי להחלים (כי גם היה תפר אחד שנפל) ועוד חצי שנה של כאבים באזור במגע או ביחסי מין. אני יודעת שאומרים שהכל עובר כשרואים את התינוק ומהר מאד שוכחים. אבל אני זוכרת הכל טוב גם את הצעקות שלי בצירים. הבעיה הנוספת שמרתיעה אותי היא העובדה שיהיה לי קשה לעשות הכל לבד עם 2 קטנים. כי בעלי עובד קשה הרבה שעות (הוא יוצא מאד מוקדם לפנות בוקר לעבודה) כך שאפילו לעזור בלילה עם התינוק לא בא בחשבון שלא נדבר על שאר העבודות השוטפות של הבית אני עושה הכל. כמה פעמים אמרתי לו שאם הוא רוצה עוד ילד הוא חייב לעזור, אבל אני לא בטוחה שזה מה שיקרה, למה שאני אקח סיכון? בתינוק עכשיו הוא מעולם לא החליף לא קילח ובקושי הסכים להאכיל ואחרי עשר דקות שהתינוק בוכה הוא מתעצבן ואומר לי בואי תיקחי אותו.גם אם אני במקלחת הוא מבקש שאני אצא כי הוא לא יכול שהוא בוכה. (אגב אני עדיין מניקה ולוקחת סרזט) טוב מצטערת על האורך, אני חייבת עזרה! מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
18/12/2007 | 18:35 | מאת: צביה רן

שלום ג'ודי, אני מאד מבינה את מה שאת אומרת. האם אי פעם ניהלתם שיחה לגבי חלוקת התפקידים ביניכם? זה מאד חשוב. האם בסוף השבוע, כשהוא בבית, הוא כן עוזר עם התינוק? אם אינך מסוגלת לדבר אתו על הנושאים האלה, מאד מומלץ ללכת אפילו למטפל זוגי לפגישות בודדות, כדי לתאם את הציפיות ביניכם. לצערי, זוגות רבים מתחתנים ללא "תוכנית" עם מטרות ויעדים. כל אחד בא עם הציפיות שלו, מבלי לשתף את השני. אנחנו מצפים שבן הזוג יבין אותו, אך מעצמו זה לא קורה. אם את רוצה לומר משהו, את צריכה לומר. אם יש לו משהו לומר לך, הוא צריך לומר. ולגבי ילד שני: מה בוער? את רק בת 27 ויש לך תינוק ממש צעיר. אני מקוה שתקחי מתשובתי משהו שיכול להועיל לך. כל טוב. צביה רן - היא-לה - נשים מטפלות בנשים ברפואה משלימה מטפלת בנשים הרות עם קשיים רגשיים באמצעות תמציות באך ורייקי www.heal-la.co.il 08-9263369

20/12/2007 | 09:56 | מאת: ג'ודי

תודה על התשובה, ומה לגבי הבעיה הראשונה שהעליתי, לגבי התופעות של ההריון והלידה? לא התייחסת אליהם בתשובתך! לגבי בעלי הוא עוזר מעט בסופי שבוע רק בהאכלה או במשחקים אבל ממש לא מחליף ולא מקלח, כל פעם שאני אומרת לו בוא תנסה להחליף הוא אומר לי תעזבי אותי. את יודעת שאני לא מסוגל! את יודעת כמה ניסיתי? בכל מיני מצבים והוא לא מוכן לדעת! מה עושים:? איך אפשר לגרום לו לכך?

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה