חינוך למצוינות

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

10/08/2005 | 16:56 | מאת: שירי

שלום שמי שירי ואני אם לילד בן 3 וחודשיים שהוא בנתיים בני יחידי שמתי לב שלבני יש זיכרון פנומנלי זה התבטא בכך שהוא זוכר מקומות גם אם היינו שם בלילה ולאחר מכן ביום במשחק הזכרון למשל הוא זוכר מיקומים טוב אומנם יש פספוסים לפעמים אבל רואים את הפוטנציאל. אני יודעת שכל הורה חושב "שהילד שלו הוא הכי חכם בעולם" גם בגן הגננת היתה אומרת לי שהוא קולט ממש טוב הייתי מעוניינת לדעת איך אפשר לפתח את זה והאם זה בכלל הגיל. מעבר לכך היתי רוצה לציין משהו אני בתור ילדה לא אהבתי ללמוד במיוחד ותמיד אמרו לי את יכולה אבל לא משקיעה לא הייתי רוצה שזה יקרה לילד שלי מה הדרך הטובה לעידוד למידה בדרכים טובות וכפיות אשמח מאוד לתשובה. יום טוב.

15/08/2005 | 20:00 | מאת: מור וכסמן

היי שירי, אני פחות מאמינה בדרך שלשבת ו"ללמד". ז"א, לא משהו שמוגדר כ - בין שעה 16 ל 17 יושבים ולומדים וכו'. כדאי לפתוח בפניו עולמות ותחומי עניין שונים ומגוונים ובכך להעשיר את עולמו. איך עושים את זה ? לדוג' : 1. ישנן סדרות ספרים נהדרות לילדים בנושאים כמו - המצאות גדולות,הציירים הגדולים וכו'. אפשר להתחיל להפגיש אותו עם הספרים האלה ולאט לאט לשוחח על זה - סגנונות ציור,איך חיו פעם,האם הוא יודע להמציא וכו'. 2. ביקור במופעים איכותיים ושיחה לאחר מכן. יש מופעי מוסיקה קלאסית קלה לילדים,פלמנקו לילדים. בבית אפשר להמשיך ולשמוע עוד סגנונות ולדבר על ההבדלים (הסלסול שמאפיין את המוזיקה המזרחית,הקצב של מוזיקה...). בהמשך כששומעים מוזיקה ברדיו אפשר לשחק ב"לנחש" איזו מוזיקה זו. 3. משחקים שמפתחים את הדמיון - ארגז תחפושות ,משחק ב"נדמה לי" שמאוד מפתח את יכולת ההפשטה. 4. מפגש עם חומרים שונים - חימר,פלסטלינה,צבע... 5. חוברות עבודה כיפיות. לא משהו שמלמד דוקא א',ב' אלא דברים כמו תאום יד עין ,תפיסה חזותית,המצאת סיפור,אבחנה בין פרטים וכו'. לדעתי הדגש צריך להיות על העשרה בדרך של משחק וכיף. כמובן,שכדאי לשים דגש גם על אינטליגנציה רגשית (יש ספר טוב בנושא - אינטלגנציה רגשית לילדים של ד"ר שפירו). את שואלת בסוף איך לעודד למידה. לדעתי כל עוד אין כפיה בנושא אלא דגש של ההורה על העשרה והרחבת ידע (בעצם מן גירוי של הילד לרצות לדעת עוד),לא אמורה להווצר "אנטיות" ללמידה. מקווה שהצלחתי לענות,אם נשארו עוד שאלות,בשמחה. מור

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות