בעיות סביב סוגיית המנהיגות בגן
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
בני עוסק הרבה ביחס לילד דומיננטי בקבוצת גן החובה מדובר ביחסי שנאה אהבה שנראה שמשפיעים על כל החוויה בגן. מדי פעם מבקש לא ללכת לגן, מגלה בעיות של ביטחון עצמי וביטול עצמי, מצב רוח ירוד וחוסר יוזמה (צריך דרבון לצאת לפעילות ואז נהנה). נראה שהוא בחר לערער על ההירארכיה בקבוצה בעוד שמרבית הילדים מקבלים או לא מודעים לה. מדובר בילד בן 6 בקרוב לקראת כניסה לביה"ס. ילד "טוב", ממושמע רגיש לניואנסים קטנים ובעל אינטלגנציה רגשית גבוהה (נדמה שיתר על המידה). מפותח פיזית נהנה מפעילות. ספורט אינו סובל מבעיות פיזיות (חזק וגדול אך אינו מכיר בכוחו), עוסק הרבה בכוח מי חזק ממי (למרות שניסינו להסביר שהכוח האמיתי הוא פנימי) ויש לו חברים קרובים. כיצד ניתן להעצים ולבנות את בטחונו העצמי ? בתודה מראש עדי
צהריים טובים עדי, קראתי מס' פעמים את ההודעה ואני לא מצליחה להבין משהו... את כותבת "נראה שהוא בחר לערער על ההירארכיה בקבוצה בעוד שמרבית הילדים מקבלים או לא מודעים לה". בסוף את שואלת "כיצד ניתן להעצים ולבנות את בטחונו העצמי ?". בדר"כ ילד שבוחר ללכת "נגד הזרם" ולערער על מצב קיים הוא לא ילד שיש לו בעיה בבטחון העצמי.... אז,נסי למקד שוב את השאלה. אני רואה שתי אפשרויות לשאלה : 1. לתת דוג' המצביעה על קושי בבטחון העצמי ואז להשאיר את השאלה שמופיעה בסוף. 2. לשאול שאלה המתקשרת לדוג' שנתת על הגן. מחכה, מור.
תודה על התגובה, מקריאתה הבנתי שכנראה שגם לי קשה להגדיר את הבעיה במדויק. מצד אחד אכן מדובר על ילד עם מידה של ביטחון עצמי ואומץ לערער על הסדר בקבוצה, אבל אין ספק שהעיסוק בנושא גורם לו מתח. המתח מתבטא בתלונות הגן לעיתים התבכיינות, בקשות (פעם בשבוע) לא ללכת לגן לאחרונה ביקש לא ללכת ליום הולדת של חבר שלישי. כמו כן נראה שמול אחיו הקטנים (4.5 ו-1.5) מתעוררת קנאה. אולי השאלה כיצד ניתן לשכך את הבעיה הלא פתורה שיש ביחס לאותו חבר דומיננטי. כיצד להגיב כאשר מעלה אותה או מבקש שלא ללכת לגן ? שוב תודה מראש עדי