מה דעתך?
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
זיו שלום רב, אני רוצה להודות לך מקרב לב על היחס שלך והזמינות היוצאת דופן שלך בכל הקשור לניהול הפורום. ובנוסף לכך יש לי בעייה שדי מטרידה אותי- יש לי בן כבן 4 שנים... הוא ילד נבון ומדבר מאוד יפה , בעל אוצר מילים גבוה. לפני כמה חודשים בעלי שם לב שלפני שאלה שדרושה לה מחשבה הוא משתמש ב:"אם אם".... (em...em) ואז ממשיך ועונה על השאלה.. זה הלך ופחת והיום כאשר שואלים אותו שאלות שדורשות תעיות הוא מתחיל את המשפט עם : "אם.. אם.." חברתי מאוד הפחידה אותי כשהיא אמרה לי לבדוק זאת כי אולי יש לו בעיה של שליפה (?).... מה דעתך? ממה זה נובע? שוב אני חוזרת ונכון שזה סובייקטיבי אך אני רואה ויודעת שהוא נבון מאוד ומפרש סיטואציות בצורה בוגרת וברורה , הוא עירני לנעשה סביבו ובעל ידע רב לגילו. אשמח על תשובתך המקצועית, מאיה
מאיה בוקר טוב, תודה על הפירגון, אני שמח שאת מוצאת את הפורום כמקום נוח עבורך להתייעצות. איני מבין בבעיות שליפה (לעניות דעתי מדובר בקשיי שליפה מהזיכרון) ואני מניח שרופא התפתחותי יוכל לענות לך על כך. עם זאת, אם תשימי לב הרבה מאד אנשים משתמשים ב- em / אם / כזה / כאילו. השימוש בא כדי להחליף את השקט שנוצר תו"כ המחשבה. אנחנו חושבים תו"כ דיבור ולעיתים קרובות יש פער בין מהירות הדיבור למהירות המחשבה ובמקום לעצור לשניה, להיות בשקט ולסנכרן את הדיבור והמחשבה אנחנו משתמשים במילות וצלילי קישור שאותן ציינתי קודם לכן. בנוסף, כאשר אנו שואלים מישהו והוא שותק נראה לנו שהוא אינו מגיב אך כאשר הוא מוסיף em זה סימן מוסכם שאומר "שמעתי, אני חושב על מה שאמרת". אז אם את מודאגת, אני מציע שתגשי לרופא התפתחותי אך על פניו לא נראה לי שישנה איזו שהיא בעיה. סופ"ש נפלא, זיו