כתה א' כן או לא?
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
הי מור, רציתי לדעת: מעבר למבחן בשלות ע"י פסיכולוגית (שזה חובה ע"י משרד החינוך) ומעבר להמלצתה המאוד חמה של הגננת... לאילו עוד נקודות היית ממליצה לי לשים לב בילדה בכדי שאוכל "לחוש" אם היא באמת מוכנה לכתה א'. רקע: סה"כ מדובר על הפרש של שבוע בין תאריך הלידה המוסכם על משרד החינוך לבין זה שבו בתי נולדה, היא יודעת כבר את כל האותיות ומספרים, יודעת חיבור וחיסור היא יודעת כבר לומר בע"פ איך תכתב מילה מסויימת ולאחרונה היא גם כותבת. בימים אלו היא מתחילה להפציר בי ללמד אותה לקרוא. מצד אחד זה נורא מרגש אותי, מצד שני - לאן יש לי למהר? הרי בסוף היא תדע לקרוא, וגם אם היא תקרא לפני ביה"ס - אולי אח"כ ישעמם לה בכתה... בכל אופן, מקווה שהבנת את התלבטותי וחששותי... תודה
היי פופי, כדאי לחשוב מה מעבר כזה יחזק/יחליש אצל הילדה. ז"א,נניח שמדובר בילדה שיש לה קשיים חברתיים,צריך לבדוק האם מעבר לביה"ס יחזק את הקושי או להפך יעזור בקידום העניין. עד כמה אפשר יהיה במקביל ללימודים לחעבוד איתה על החלק החברתי או שמא דווקא בגן יהיה קל יותר לעשות זאת ?. מאוד חשוב להכיר את הילדה ולחשוב לא רק מה הצדדים החזקים והמוצלחים שלה אלא גם מה הצדדים הפחות חזקים,אלה הדורשים יותר תשומת לב ומה הדרך האופטימלית לעבוד עליהם ולחזק אותם. מלבד העניין החברתי (שדרך אגב לא פחות חשוב מהעניין הלימודי ויש לו השפעה ישירה עליו) כדאי לשים לב למידת ההשגיות,התחרותיות. לקחת בחשבון איזה מסר היא תקבל אם כל חבריה לגן יעלו לכיתה א' ורק היא תשאר שנה נוספת בגן.... כמו בהרבה דברים אחרים חשוב מי הילדה ומה אנחנו רוצים לעודד אצלה לעומת מה אנחנו רוצים למתן. אם תרצי תשובה יותר ספציפית,תארי סוגיה ספציפית ואשמח לענות, מור.