ליאל בת 6.50 - שיער יתר בגוף
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
ביתי ליאל בת 6.50 בכיתה א' , לליאל יש שיער בכל חלקי הגוף מה שמפריע לה בעיקר הוא השיער בידיים וברגליים, בקיץ היא חוזרת הביתה מאוד מתוסכלת בגלל ששאר הילדים צוחקים עליה , אני מנסה להעלות את הבטחון העצמי שלה בזה שאני אומרת לה שלא תתיחס ותאהב את עצמה בזכות מה שהיא ושיער הוא דבר שולי אבל לא נראה לי שזה עוזר אני לא יודעת כיצד לעודד אותה אשמח לקבל עצה לימור
צהריים טובים, דבר ראשון,אולי כדאי להתייעץ עם רופא עור ולראות מה אפשר לעשות.. לעניין הרגשי - את כותבת : " אני מנסה להעלות את הבטחון העצמי שלה בזה שאני אומרת לה שלא תתיחס .."היא לא יכולה לא להתייחס. זה מכאיב לה,היא שונה,היא בעמדה לא נוחה מול הילדים. להיפך,חשוב שאת בבית תתיחסי ותתני לה לפרוק את המטען הרגשי שאיתו היא חוזרת מביה"ס. כשילד (או מבוגר..) מגיע ומעלה קושי,אם אנחנו נותנים לו מיד פתרון או עצה או מיד עונים אנחנו בעצם לא מאפשרים את המשך פריקת התסכול או התחלקות במטען הכבד. תארי לך מצב שבו את באה אליי ואומרת בבכי - פיטרו אותי היום,אני מרגישה נורא ואני עונה לך - מה את דואגת את יודעת שאת נהדרת ומיד תמצאי עבודה חדשה. זהו,אין לנו ממש איך להמשיך.אני בעצם השתקתי אותך. לעומת זה, את באה ואומרת אותו הדבר ואני עונה לך - קשה,נכון ? ואת - כן.ממש לא ציפיתי לזה. אני - איך זה היה לקבל כזה שוק ? ואת - .... כל אחד מאיתנו עבר לפחות שיחה או שתיים בחייו כדוג' המקרה הראשון. נסי להזכר מה הרגשת כשהגעת עם נטל שרצית לחלוק אותו ונתקלת בתגובה משתיקה. דרך אגב,לתגובה - אל תתיחסי וכו',אין שום קשר לבטחון עצמי. אני יודעת שכהורים נורא כואב לנו כשלילד קשה,והכי אנחנו רוצים לתת לו עצה שבאמת תעזור. העניין הוא שאין לנו עיצות פלא,אבל מה שכן יש לנו ואנחנו יכולים להציע זו אמפטיה,והקשבה והקשבה לדרך בה ילד בוחר (או מעלה אפשרויות שמתוכן בוחרים יחד) להתמודד עם המצב. צריך לזכור,שלילדים יש רעיונות נפלאים ויכולת טובה (לעיתים הרבה יותר טובה מאשר למבוגרים) להתמודד עם מצבים קשים,צריך לעזור להם להגיע לבחירת דרך ההתמודדות. את מוזמנת לקרא שיחה לדוג' בעמ' הקודם בשאלה לגבי שיעור יתר ששאלה סוזי. אם תצטרכי עזרה לגבי טיפים לניהול שיחה רגשית עם הילדה,אני פה. בהצלחה, מור